A tymczasem w Polsce...
Adam Fulara
2011-11-22 21:58:22 UTC
Post by Marcin N.
Post by Lolalny Lemur
Post by Silinde Ringëril
Czemu - jako człowiek od Kościoła się odcinający - chcesz dyskutować z
wewnętrznymi zarządzeniami Kościoła?
Przez całe wieki Kościół był
największym i niezależnym politycznie mecenasem sztuki. A w latach,
których bardzo nie lubisz wręcz ostoją sztuki niezależnej.
I nic nie stoi na przeszkodzie, aby nadal nim był: "...nie ma żadnych
przeszkód, by muzyka świecka była grana w sali obok kościoła."
Ile kościołów ma SALĘ obok kościoła? U nas hmmm 0/4? Mała salka na 20
osób by była, ale tyle.

Problem polega na tym, że ten "nakaz" nie uwzględnia pobudek. Nasz
ksiądz robił dobre koncerty, siostry - zakonnice robią taki mega projekt
kulturalny, finansowany też przez UE, koncerty "dobre" w klasztorze.

Siostry nie mają sali koncertowej, przynajmniej nic mi nie wiadomo.
Pewno będą musiały "przestać". A szkoda. Grał np. nasz grupowy Piotrek
Słapa kiedyś tam. Już pewno nie zagra....

Widzisz dużo złego wg mnie wyrządził ten Dziwisz taką głupią formułką.
Hamuje on bowiem ludzi duchownych typu "człowiek czynu", robiących coś
dla ludzi, za darmo, coś wartościowego, bo nie uwzględnia się pobudek.
Teraz taki "ksiądz czynu" będzie "księdzem słowa" bo mu nie wolno i już.

Niby tam w jego słowach wszystko się zgadza, ale jak sobie pomyślę jak
to zostanie wykorzystane, to po prostu lipa i tyle.
Marcin N.
2011-11-22 22:01:06 UTC
Post by Lolalny Lemur
Post by Marcin N.
Warto przeczytać całość, a nie tylko "sensacyjny" nagłówek ;-)
Np. tekst na temat pobierania opłat za koncerty w kościołach jest chyba ok?
Pod warunkiem, że znikną obowiązkowe "nieobowiązkowe" opłaty za
sakramenty, gazetki parafialne i tym podobne. To też kupczenie w
świątyni - Chrystus by się tak samo wpienił.
Racja.
Post by Lolalny Lemur
Post by Marcin N.
Poza tym na szczęście jest wiele innych miejsc bardziej predysponowanych do
koncertowania, gdzie można grać to co się chce i jak chce.
Ta, zwłaszcza jeśli chodzi o koncerty organowe na przykład...
No tak, to jest dobry przykład...

pzdr
Marcin N.
Adam Fulara
2011-11-22 22:04:15 UTC
Post by Marcin N.
Post by Lolalny Lemur
Post by Marcin N.
[...]
A Marcin Luter to w ogóle był dobry czy zły? Bo Bach np. to po jego
linii a nie po naszej....
tfardy
2011-11-22 22:05:57 UTC
Post by Silinde Ringëril
Post by Marcin Szwarc
Idz Ty se sam na ksiezyc z takimi tekstami.
-----------------------
Oooooooo! :)
Myslisz klakierze, ze jak bedzies wiecznie przyklaskiwal madrzejszym to cie
tu beda bardziej lubiec? Wazeliniarz kurwa. Wieczonie tylko te twoje durne
o-o-o, az mi sie rzygac chce juz od tego. I wiecznie kurwa ten obronca
czarnej mafii. Dewota pieprzoy. Jak by ci dziecko wyruchali tez byj
pierdolil o sacrum i innych podobnych smarkach?

pozdro
tfardy
Marcin N.
2011-11-22 22:10:11 UTC
Post by Adam Fulara
Post by Marcin N.
Post by Lolalny Lemur
Post by Marcin N.
[...]
Nie podejmę się ocen tego typu, wierzę, że chciał dobrze a i efekty (sądząc
po znanych mi osobiście protestantach) nie są najgorsze :-)
Moja odpowiedź, że jest to dobry przykład, była w 100% szczera, nie znam po
prawdzie żadnego niekościelnego miejsca, gdzie dałoby się zorganizować
koncert muzyki organowej.

pzdr
Marcin N.
Marcin N.
2011-11-22 22:17:28 UTC
Post by Adam Fulara
Post by Marcin N.
Post by Lolalny Lemur
Post by Silinde Ringëril
[...]
Masz bardzo dużo racji. Mi chodzi głównie o to, że tytuł artykułu tudzież
sposób jego zaprezentowania na grupie jest w stylu: kościół potępia muzykę
Vivaldiego, indeks utworów zakazanych itp itd, a tu zupełnie nie o to
chodzi i wystarczy przeczytać spokojnie artykuł, żeby to zrozumieć. Czy ten
list Dziwisza (w sumie nawet chyba nie twardy zakaz) to błąd?
Najprawdopodobniej tak. I dla muzyki, i pewnie przede wszystkim - wbrew
intencjom - dla samego Kościoła. Ale nie podoba mi się robienie z tej
sytuacji czegoś czym ona w rzeczywistości nie jest (vide drugie zdanie tego
posta).

pzdr
Marcin N.
Adam Fulara
2011-11-22 22:24:52 UTC
Post by Marcin N.
[...]
Tu się zgadzamy. Jestem przeciwny "ostrej krytyce kościoła" bo to
ludzie, a ludzie są różni, to my przede wszystkim nie tylko księża.

Mi jako członkowi Kościoła - wspólnoty - zrobiło się przykro czytając
takie rzeczy, które wydają mi się zwykłą głupotą i co więcej -
wyrządzają zło (wg mnie tylko) pod płaszczykiem "pobożności".

Pomyślałem o tych wszystkich dobrych sytuacjach, w których
uczestniczyłem - i o tym, że by ich nie było :(.

Najgorsze jest to, że taki biskup patrzy na nas, ludzi małych, z góry i
ma prawo do wielu rzeczy, a my możemy tylko na grupie napisać "nie
podoba mi się" - to oni mają władzę w kościele - my nie. Na dodatek "co
zwiążą będzie związane", a to zobowiązuje podwójnie.

Niestety władza zobowiązuje, każda, nawet taka decyzja zostanie kiedyś
rozliczona. Ale to nie moja sprawa. Niech się "władny" martwi.
Marcin Szwarc
2011-11-22 22:25:42 UTC
Użytkownik "Winston Niles Rumfoord" napisał w wiadomości grup
Post by Winston Niles Rumfoord
http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/kard-dziwisz-vivaldi-nie-powinien-byc-grany-w-kosc,1,4917708,region-wiadomosc.html
A tak z ciekawosci to czy inne religie i miejsca kultu zezwalaja na
takie koncerty?

Marcin "bydle" Szwarc
bydle jakie jest każdy widzi...
Silinde Ringëril
2011-11-22 22:33:13 UTC
Post by Lolalny Lemur
Pod warunkiem, że znikną obowiązkowe "nieobowiązkowe" opłaty za
sakramenty, gazetki parafialne i tym podobne. To też kupczenie w
świątyni - Chrystus by się tak samo wpienił.
------------------------------------
"15 Gdy brat twój zgrzeszy , idź i upomnij go w cztery oczy. Jeśli cię
usłucha, pozyskasz swego brata.
16 Jeśli zaś nie usłucha, weź z sobą jeszcze jednego albo dwóch, żeby na
słowie dwóch albo trzech świadków oparła się cała sprawa.
17 Jeśli i tych nie usłucha, donieś Kościołowi! A jeśli nawet Kościoła
nie usłucha, niech ci będzie jak poganin i celnik!"
Post by Lolalny Lemur
Ta, zwłaszcza jeśli chodzi o koncerty organowe na przykład...
-------------------------------------
A co Ci tak zależy nagle na słuchaniu muzyki organowej?

Proszę bardzo:
http://www.amuz.edu.pl/page.php/1/0/show/223
W minioną niedzielę tam grałem :-), a kiedyś nagrywałem koncert na
kwintet akordeonowy i organy].

SR
--
"Lekarze zaproponowali jej aborcję. Powiedzieli jej, że to jest
najlepsze rozwiązanie, ponieważ dziecko urodzi sie z jakąś
http://skroc.pl/lifehouse
tfardy
2011-11-22 22:35:44 UTC
Post by Marcin Szwarc
[...]
Nie trzeba szukac w innych religiach - ta sama organizacja za zachodia
granica ma znacznie mniej pojebane w glowie, przynamniej tak to wyglada na
zewnatrz, bo wewnetrznie sa oczywiscie tez skostnialy. Koncerty niesakralne
w kosciolach no normalka.
--
pozdro
tfardy
Silinde Ringëril
2011-11-22 22:40:09 UTC
Post by Marcin N.
Nie podejmę się ocen tego typu, wierzę, że chciał dobrze
-----------------------------
Dobrymi chęciami wybrukowane jest piekło.

http://skroc.pl/lifehouse
Marcin N.
2011-11-22 22:43:28 UTC

Post by Silinde Ringëril
http://www.amuz.edu.pl/page.php/1/0/show/223
W minioną niedzielę tam grałem :-), a kiedyś nagrywałem koncert na
kwintet akordeonowy i organy].
Ale chyba musisz przyznać, że słuchanie np. fug Bacha w takim budynku to
nie to samo co w katedrze w Oliwie :-)

pzdr
Marcin N.
Silinde Ringëril
2011-11-22 22:47:55 UTC
Post by Lolalny Lemur
funduszu kościelnego
---------------------------
Aaaaaa, tu Cię boli :)

SR
http://skroc.pl/lifehouse
Silinde Ringëril
2011-11-22 22:48:31 UTC
Post by Marcin N.
Ale chyba musisz przyznać, że słuchanie np. fug Bacha w takim budynku to
nie to samo co w katedrze w Oliwie :-)
----------------------
No.

Bo?

SR
http://skroc.pl/lifehouse
Silinde Ringëril
2011-11-22 22:53:45 UTC
Post by Lolalny Lemur
a Marianie zakazują Bonieckiemu publikować to mi ręce
opadają.
-------------------------
Ale odczepcie się od wewnętrznych spraw tego czy innego zgromadzenia!

SR
http://skroc.pl/lifehouse
Lolalny Lemur
2011-11-22 22:54:49 UTC
Post by Adam Fulara
A Marcin Luter to w ogóle był dobry czy zły? Bo Bach np. to po jego
linii a nie po naszej....
Szczęśliwie, Dziwisz nie określił, że to ma być muzyka sakralna
katolicka. Więc msze Bacha pewnie się da zagrać...
--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl
http://chmielowce.pl
Marcin N.
2011-11-22 22:55:24 UTC
Post by Silinde Ringëril
Post by Marcin N.
Ale chyba musisz przyznać, że słuchanie np. fug Bacha w takim budynku to
nie to samo co w katedrze w Oliwie :-)
----------------------
Skoro odpowiadasz
Post by Silinde Ringëril
No.
to chyba nie muszę tłumaczyć
Post by Silinde Ringëril
Bo?
Poza tym nie wiem czy potrafiłbym bez popadania w banał :-)

pzdr
Marcin N.
Lolalny Lemur
2011-11-22 22:55:51 UTC
Post by Marcin N.
Moja odpowiedź, że jest to dobry przykład, była w 100% szczera, nie znam po
prawdzie żadnego niekościelnego miejsca, gdzie dałoby się zorganizować
koncert muzyki organowej.
Filharmonie i akademie muzyczne. Ale odbiór bardzo traci.
--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl
http://chmielowce.pl
Lolalny Lemur
2011-11-22 22:58:11 UTC
Post by Silinde Ringëril
Post by Marcin N.
Nie podejmę się ocen tego typu, wierzę, że chciał dobrze
-----------------------------
Dobrymi chęciami wybrukowane jest piekło.
Jeśli Twój syn gra Bacha to wiedz, że coś się dzieje...
Wyluzuj Przemo. Papież miał momentami więcej tolerancji niż Ty...
--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl
http://chmielowce.pl
JoachimeK
2011-11-22 22:59:29 UTC
Post by Silinde Ringëril
Post by Lolalny Lemur
a Marianie zakazują Bonieckiemu publikować to mi ręce
opadają.
Ale odczepcie się od wewnętrznych spraw tego czy innego zgromadzenia!
No tak, ale Boniecki nie mówił wewnątrz zgromadzenia, a do ludu :)
--
J.
< Poprzednia strona Następna strona >