Grubosc strun
a***@op.pl
2005-02-15 21:16:53 UTC
Mam takie laickie pytanko...Na co wplywa grubosc strun..bo chce kupic sobie
nowe i zastanawiam sie czy kupic sobie jakies grubsze czy normalne....I jaka
firme polecacie???? moze Dean Markley???
Pozdro
SpielMann
dc45
2005-02-15 21:22:58 UTC
Post by a***@op.pl
[...]
No tak "na chłopski rozum" to im grubsza tym wytrszymalsza
(:)) i daje niższy dźwięk chyba, nie?
--
Pozdro
dc45_
Zapraszam na www.adoran.glt.pl
Marek HAGA
2005-02-15 21:33:03 UTC
Post by a***@op.pl
[...]
... chyba nie...
Twój "chłopski rozum" się nie sprawdza w tym wypadku.

MS
ernieball
2005-02-15 21:31:33 UTC
Widzisz ze strunami jest tak jak z kobietami. Kazdy ma inny gust!!!
Zalezy jaka muzyke chcesz grac. I najwazniejsze jaki stroj ( jezeli
wieczorowy to raczej cieniutkie struny ;> ) , albo stringi

Jedno jest pewne na pewno oradzam BLUE STEEL.

D³ugie lata grania pewnie przed toba wiec masz duzo czasu na poszukiwanie
strun dla siebie.

Ja tam lubie d'addario 0.9 - 0.46
Plywak
2005-02-15 21:48:05 UTC
Post by ernieball
Ja tam lubie d'addario 0.9 - 0.46
a ja ostatnio u¿ywam czerwonych warwicków (40-135) i ernie balli (45-140)
Marek HAGA
2005-02-15 21:47:59 UTC
"Plywak" <lemondrop@-XXX-tlen.pl> wrote in message news:cutq8i$nem$***@srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]
a ja ostatnio używam czerwonych warwicków (40-135) i ernie balli (45-140)
Ta ostatnia zletka zajeżdża mi struną PKP ;))

MS
Kaja Szwarc
2005-02-16 09:27:16 UTC
Post by ernieball
Jedno jest pewne na pewno oradzam BLUE STEEL.
A niby czemu? Ja ich używam i bardzo sobię chwalę. Był gorszy moment parę
lat temu - często zdarzały się knoty - ale już wrócili do normy. Osobiście
polecam. Wytrzymałe, długo się nie starzeją, ładny dźwięk.
--
Elske
http://lilypie.com/days/050606/2/6/1/+1
M a j o r
2005-02-15 21:37:11 UTC
Post by a***@op.pl
Na co wplywa grubosc strun
odp krotka: na brzmienie
odp dluga: standardowe sa 10-46 nadaja sie do kazdej muzy, kazde odchylenie
od standardu ma jakis cel np jak ktos przesterowuje kanal czysty, gra wiecej
bluesa i jazzu niz hard rocka to zaklada grubsze struny, ktore daja duzy
dzwiek (to tak jak maly dzwoneczek i duzy dzwon), jak ktos zapierdala po
gryfie na high gain to wezmie cos cienszego, zeby latwiej bylo arktykulowac
przy szybkich partiach
skrotem (generalnie):
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
Oskar M.
2005-02-15 21:59:40 UTC
Post by M a j o r
[...]
Zastanawiam sie, czy np zeby uzsykac "dzwon" w stracie, to raczej ciensze
czy grubsze? ma to znaczenie? Bo mam teraz cieniutkie zalozone i one tak
fajnie "jecza" troche, ale brakuje troche soundu z nizszych rejonow...

pozdrawiam
oscar<><
M a j o r
2005-02-15 22:40:54 UTC
Post by Oskar M.
Zastanawiam sie, czy np zeby uzsykac "dzwon" w stracie, to raczej ciensze
czy grubsze? ma to znaczenie?
zdecydowanie grube, ale takie dzwonienie raczej nie sprawdza sie w muzyce
rockowej
jesli chcesz dzwonic jak SRV, czyli zeby dzwieki byly krotkie a mocne to
grube, wtedy instrument jest bardziej "perkusyjny"
Wojciech
2005-02-15 22:51:16 UTC
Post by M a j o r
zdecydowanie grube, ale takie dzwonienie raczej nie sprawdza sie w muzyce
rockowej
A tam zaraz nie sprawdza ...
grywam raczej rockowo, na dosyć twardym naciągu.
Trzeba sobie przetestować indywidualnie.
Nie można ustalić z góry że tu zabrzmi a tam nie zabrzmi, jest to
kwestia gustu. Jeżeli gość tego nie przetestuje sam nigdy nie wybierze
świadomie.

To jest tak jak byś powiedział, że pomidorówka jest niedobra na
kolację ale za to świetnie samkuje na śniadanie.
--
Wojciech
gg: 2020256
Oskar M.
2005-02-16 08:17:56 UTC
Post by Wojciech
A tam zaraz nie sprawdza ...
grywam raczej rockowo, na dosyæ twardym naci±gu.
Trzeba sobie przetestowaæ indywidualnie.
Nie mo¿na ustaliæ z góry ¿e tu zabrzmi a tam nie zabrzmi, jest to
kwestia gustu. Je¿eli go¶æ tego nie przetestuje sam nigdy nie
wybierze ¶wiadomie.
To jest tak jak by¶ powiedzia³, ¿e pomidorówka jest niedobra na
kolacjê ale za to ¶wietnie samkuje na ¶niadanie.
gosciu man, a mnie wlasnie na sniadanie pomidorowka nie smakuje, a na obiad
to wszelkimi otworami bym pochlanial...
wiec cos jest na rzeczy :D

pozdrawiam
oscar<><
Marek HAGA
2005-02-16 18:01:51 UTC
Post by Oskar M.
Post by Wojciech
[...]
W rzeczy samej. Jest dokładnie to, co napisał Wojciech a Ty potwierdziłeś:
To indywidualno-subiektywno-guściarska sprawa.

MS
M a j o r
2005-02-17 00:17:08 UTC
To indywidualno-subiektywno-gu¶ciarska sprawa.
dokladnie tak
r***@poczta.onet.pl
2005-02-17 12:24:07 UTC
Post by M a j o r
Post by Oskar M.
[...]
Grubsze struny brzmia potezniej, ale tez w pewnym stopniu ograniczaja
artykulacje - problem tkwi w relacji miedzy sila lapy a elastycznoscia struny.
Druga sprawa, to zestawy z pogrubianym dolem - IMO one brzmia nierowno, dol
jest zbyt potezny w stosunku to cienkich wiolinowych i calosc brzmi tak sobie.

pozdr, Maciek
http://rzooff.guitarzone.org
Paweł Kania
2005-02-17 23:36:29 UTC
Post by r***@poczta.onet.pl
Druga sprawa, to zestawy z pogrubianym dolem - IMO one brzmia nierowno, dol
jest zbyt potezny w stosunku to cienkich wiolinowych i calosc brzmi tak sobie.
W zastosowaniach high-gain / niski strój brzmi znakomicie.
Gram na zestawach 9-46 (do E) lub 10-52 (do D).

Do blusa faktycznie może być nierówno.

Elb
--
Paweł Kania
=========================
***@sgh.waw.pl ***@irc.pl
Gambit
2005-02-15 23:36:02 UTC
Post by Oskar M.
Zastanawiam sie, czy np zeby uzsykac "dzwon" w stracie, to raczej ciensze
czy grubsze? ma to znaczenie? Bo mam teraz cieniutkie zalozone i one tak
fajnie "jecza" troche, ale brakuje troche soundu z nizszych rejonow...
Jak chcesz dzwon a'la SRV to wejdz do sklepu i powiedz: "Dzien dobry.
Poprosze najgrubsze struny jakie macie struny do gitary elektrycznej". :D

--
pozdrawiam, krzysiek
gg: 1892475
++++ www.archanger.4web.pl ++++
Gambit
2005-02-15 23:32:56 UTC
Post by M a j o r
Post by a***@op.pl
[...]
Post by M a j o r
przy szybkich partiach
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
Generalnie uogolniasz. Z Twojego posta wynikaloby, ze powinienem grac na 9,
a ja nigdy w zyciu (no moze conajmniej odkad mam hajgejnowy amp) nie kupilem
9'tek. Glownie to kwestia preferencji osobistych dot. brzmienia i twardosci
strun, oraz co bardzo wazne stroju w jakim ma gitara wystepowac. Dzezmeni
nie stroja sie chyba w C czy H, a przeciez grajacy w takich strojach
zakladaja pewnie z 13'tki. Dla przykladu, w jednej gitarze mam 10'tki
strojone do D i lataja jak gumki od majtek, destabilizujac stroj. Pozostalo
mi tylko rozwazyc czy 11 wystarcza, czy moze lepiej kupic 12 :-/

--
pozdrawiam, krzysiek
gg: 1892475
++++ www.archanger.4web.pl ++++
jarek dobrzanski
2005-02-17 12:45:23 UTC
Post by M a j o r
Post by M a j o r
[...]
no właśnie: tyle reguł tyle zależności - potrzebne jest jakieś radykalne
uproszczenie tematu. proponuje tak:

1. kto zakłada mniej niż 10tki ten pedał
2. kto zakłada więcej niż 10tki ten pedał który sprytnie maskuje swoje preferencje
3. nie ma jak 10tki

;>)

pzdr!
jarek
Kaja Szwarc
jarek dobrzanski
2005-02-17 14:30:16 UTC
Post by jarek dobrzanski
Post by jarek dobrzanski
[...]
Post by jarek dobrzanski
3. nie ma jak 10tki
A 10-52?
bi

pzdr!
jarek
Kaja Szwarc
2005-02-17 18:32:21 UTC
Post by jarek dobrzanski
Post by jarek dobrzanski
1. kto zakłada mniej niż 10tki ten pedał
2. kto zakłada więcej niż 10tki ten pedał który sprytnie maskuje swoje
preferencje
Post by jarek dobrzanski
3. nie ma jak 10tki
A 10-52?
bi
Muszę zmienić struny :/
kyrielejson
2005-02-17 19:19:43 UTC
Post by Kaja Szwarc
Post by Kaja Szwarc
A 10-52?
bi
Muszę zmienić struny :/
Co ludzie widzą w takich setach? Bo dla mnie 10 to za mało, a 52 za dużo.

kyrielejson1148
adarth
2005-02-17 19:39:27 UTC
Tako rzecze *kyrielejson* <***@to_fpnp.pl>:
[...]
Post by kyrielejson
kyrielejson1148
W³a¶nie siê dowiedzia³em, ¿e jestem peda³em. Muszê siê oswoiæ z t± my¶l±...

Zdrówka
_eR_
kyrielejson
2005-02-17 20:34:53 UTC
[...]
Post by kyrielejson
kyrielejson1148
Właśnie się dowiedziałem, że jestem pedałem. Muszę się oswoić z tą myślą...
No nie wiem. Masz akwarium?
BTW jak wiadomo Kaja jest naczelnym gejem prmg. Z tego co się orientuję
to w/g klasycznej definicji Krwawego w strategicznym momencie Bydlę było
również gejem. Tak więc uważam, że potomek w pełni zasługuje na tytuł
"Cudownego Dziecka Dwóch Pedałów".
Marcin "bydle" Szwarc
2005-02-20 20:44:46 UTC
Post by kyrielejson
Post by adarth
W³a¶nie siê dowiedzia³em, ¿e jestem peda³em. Muszê siê oswoiæ z t± my¶l±...
No nie wiem. Masz akwarium?
BTW jak wiadomo Kaja jest naczelnym gejem prmg. Z tego co siê orientujê
to w/g klasycznej definicji Krwawego w strategicznym momencie Bydlê by³o
równie¿ gejem. Tak wiêc uwa¿am, ¿e potomek w pe³ni zas³uguje na tytu³
"Cudownego Dziecka Dwóch Peda³ów".
Nie wiem o co Ci chodzi, ale na wszelki wypadek powiem ze przy nastepnym
spotakniu stawiasz mi przynajmniej 2 piwa zeby mnie udobruchac... inaczej
bede zly :-)
--
Marcin "bydle" Szwarc aka Arab
xuled[at]go2.pl
'bydle jakie jest - kazdy widzi'
kyrielejson
2005-02-21 12:38:28 UTC
Post by Marcin "bydle" Szwarc
Nie wiem o co Ci chodzi, ale na wszelki wypadek powiem ze przy nastepnym
spotakniu stawiasz mi przynajmniej 2 piwa zeby mnie udobruchac... inaczej
bede zly :-)
W sumie to ja też za bardzo nie wiem. ale nie ma problemu. :)

Gambit
2005-02-18 19:41:24 UTC
Post by jarek dobrzanski
1. kto zak³ada mniej ni¿ 10tki ten peda³
2. kto zak³ada wiêcej ni¿ 10tki ten peda³ który sprytnie maskuje
swoje
Post by jarek dobrzanski
preferencje
3. nie ma jak 10tki
A 10-52?
bi
Muszê zmieniæ struny :/
Najpierw zapytaj Bydle. Moze mu sie spodoba ;-)

--
pozdrawiam, krzysiek
gg: 1892475
++++ www.archanger.4web.pl ++++
Kaja Szwarc
2005-02-19 14:33:45 UTC
Post by Gambit
Najpierw zapytaj Bydle. Moze mu sie spodoba ;-)
Po moim trupie.
Gambit
2005-02-20 01:24:13 UTC
Post by Kaja Szwarc
Post by Gambit
Najpierw zapytaj Bydle. Moze mu sie spodoba ;-)
Po moim trupie.
Az zawialo grobowa powaga ;-)

--
pozdrawiam, krzysiek
gg: 1892475
++++ www.archanger.4web.pl ++++
Kaja Szwarc
2005-02-20 13:33:43 UTC
Post by Gambit
Post by Kaja Szwarc
Post by Gambit
Najpierw zapytaj Bydle. Moze mu sie spodoba ;-)
Po moim trupie.
Az zawialo grobowa powaga ;-)
Posiadam chroniczny brak nawet odrobiny poczucia humoru na tego typu tematy.
kyrielejson
2005-02-17 13:17:32 UTC
Post by jarek dobrzanski
1. kto zakłada mniej niż 10tki ten pedał
2. kto zakłada więcej niż 10tki ten pedał który sprytnie maskuje swoje preferencje
3. nie ma jak 10tki
4. Kto zakłada 10tki to pedał, który ukrywa, że zamaskował swoje
preferencje.
Wojciech
2005-02-17 19:36:10 UTC
Post by kyrielejson
[...]
a jak ktoś założy w jednej gitarce dziewiątki w innej dyszki a w
jeszcze innej jedenastki ?
--
Wojciech
gg: 2020256
kyrielejson
Zboczeniec!!! ;)
Wojciech
2005-02-17 19:53:34 UTC
Post by kyrielejson
Post by Wojciech
a jak ktoś założy w jednej gitarce dziewiątki w innej dyszki a w
jeszcze innej jedenastki ?
Zboczeniec!!! ;)
:-)
ulalala,
to ciekawe co sądzic o typach zakładających struny w sklepach
muzycznych tudzież fabrykach produkujących seryjnie instrumenty
--
Wojciech
gg: 2020256
Tomek Sławiński
2005-02-18 17:21:37 UTC
Post by Wojciech
to ciekawe co sądzic o typach zakładających struny w sklepach
muzycznych
W sklepach się nie zmienia strun

Didejek
kyrielejson
2005-02-18 18:39:31 UTC
Post by Tomek Sławiński
W sklepach się nie zmienia strun
A jednak. Jakiś czas temu poszedłem do Hołdysa celem zakupu siuwaksu do
podstrunnicy. Łysy polecił mi Kysera twierdząc, że sami tego używają.
Niem podstaw wątpić w jego słowa, gdyż wcisnął mi butelkę
rozpieczętowaną, nieco opróżnioną. Chyba nie psikali tym na gitarę z
założonymi strunami?
Tomek Sławiński
2005-02-18 18:18:32 UTC
Post by kyrielejson
A jednak. Jakiś czas temu poszedłem do Hołdysa celem zakupu siuwaksu do
podstrunnicy. Łysy polecił mi Kysera twierdząc, że sami tego używają.
Tak jak plułem kiedyś na Hołdysa to z opowieści wnioskuję, że chłopaki
wyszli na ludzi. Może się tam przejdę nawet?

Kysera używam też ja

Didejek
Wojciech
2005-02-18 18:53:43 UTC
Post by kyrielejson
Chyba nie psikali tym na
gitarę z założonymi strunami?
Ha !
:-D
--
Wojciech
gg: 2020256
Wojciech
2005-02-18 18:52:09 UTC
Post by Tomek Sławiński
W sklepach się nie zmienia strun
ja tam się nie znam,
tak czy inaczej gdzieś dokonyje się tego seryjnie,
pytanie więc po doprecyzowaniu, w kontekście tego wątku, brzmi:
cóz to za ludzie parają się tą profesją ?
--
Wojciech
gg: 2020256
Kaja Szwarc
2005-02-19 14:34:39 UTC
Post by Wojciech
Post by Tomek Sławiński
W sklepach się nie zmienia strun
ja tam się nie znam,
tak czy inaczej gdzieś dokonyje się tego seryjnie,
cóz to za ludzie parają się tą profesją ?
Naciągacze. Strun oczywiście.
Wojciech
2005-02-19 17:31:23 UTC
Post by Kaja Szwarc
Naciągacze. Strun oczywiście.
:-))
--
Wojciech
gg: 2020256
katzenjammer
2005-02-17 14:53:58 UTC
2. kto zak³ada wiêcej ni¿ 10tki ten peda³ który sprytnie maskuje swoje
preferencje
Tzw. kryptopeda³

pozdrawiam, Marcin
Przemak <""przemak\"@">
2005-02-16 20:21:32 UTC
Post by M a j o r
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
A przeslawne Blues-1 z Wrzeszcza to jakie byly? Siedem? ;-)
Przemek.
Marcin "bydle" Szwarc
2005-02-17 08:47:55 UTC
Post by Przemak <""przemak\"@">
Post by M a j o r
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
A przeslawne Blues-1 z Wrzeszcza to jakie byly? Siedem? ;-)
Tak jest, a ja mialem Blues-2 czyli 8'ki na moim defilu zalozone ;P
Boshe... jak to dawno temu bylo... :-)

Marcin "bydle" Szwarc
- Jestem w pracy rodacy... -
laiho
2005-02-16 19:57:08 UTC
Post by M a j o r
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
Do high gain raczej 10, 11, chciałeś napisać. 9 nie da Ci takiej dynamiki.

pozdr.
mazi
Wojciech
2005-02-15 21:48:36 UTC
Post by a***@op.pl
Na co wplywa grubosc strun..
Na:
1) brzmienie
2) wygodę gry

ja lubię brzmienie strun grubszych, brzmią jak dla mnie o niebo lepiej,
wyciągają dużo więcej z instrumentu niż struny cieńsze (szczególnie
na akustyku). Są bardziej dźwięczne, stabilne, konkretne, brzmią dużo
pełniej (mój subiektywny pogląd)

Nie zawsze to jest najbardziej porzadaną cechą, niektóre rzeczy lepiej
brzmią na strunach delikatniejszych.

Wpływ na wygodę gry jest taki, że jeżeli chodzi o lewą rękę, to im
struna grubsza tym trudniej się ją podciąga i wibruje, tak by nie
brzmiało to śmieszniej.
U mnie granicą możliwości są dwunastki (takie mam w akustyku). Na
elektryku używam jedenastek.

Co do wpływu gry prawą ręką (kostką) to nie zauważyłem jakiejś
granicy, poza tą, że grubsze struny wymagają trochę innego ułożenia
i innej pracy kostką.
Post by a***@op.pl
i zastanawiam sie czy kupic sobie jakies grubsze czy
normalne....
Trzeba spróbować indywidualanie i tego i tamtego.
Nie należy uznawać z góry że jedno rozwiązanie jest słusze a inne
nie (taki pogląd doprowadziłby do tego że produkcja strun o róznych
grubościach byłaby absurdalna z samego założenia).

Zbyt grube struny zniechęcają do gry (przynajmniej w moim przypadku),
dlatego nie polecam upierania się na siłę przy kalibrze, co do ktorego
czuć, że jest lekką przesadą.

I jaka firme polecacie???? moze Dean Markley??? Pozdro
Post by a***@op.pl
SpielMann
Jak dla mnie najbardziej neutralne brzmieniowo są dAddario.
A najbliższy zakup to będą DR Zebra, z owijką przeplataną nitkami
bronze.

Kwestia gustu,
na przesterze i na mojej gitarce, całkiem przyzwoicie sprawuje się Erni
ball
--
Wojciech
gg: 2020256
katzenjammer
2005-02-16 10:22:59 UTC
Tak z ciekawo¶ci:
Próbowa³ ju¿ kto¶ gitarowych Framusów (19zeta)?
Bo zanaby³em sobie do basu (40 zeta) i ju¿ wrêcz mnie zaczynaj± denerwowaæ
tym swoim klarownym dzwoni±cym brzmieniem. Zero zu¿ycia po paru dniach jak
narazie.
Tylko akurat mnie to ¶rednio odpowiada:]
Zanosi siê na do¶æ niez³e strunki za wreszcie rozs±dn± kasê, owca kiedy¶
chwali³ zreszt±. Ciekaw jestem czy gitarowe tez daja radê.

Pozdrawiam, Marcin