Grubosc strun
a***@op.pl
2005-02-15 21:18:22 UTC
Mam takie laickie pytanko...Na co wplywa grubosc strun..bo chce kupic sobie
nowe i zastanawiam sie czy kupic sobie jakies grubsze czy normalne....I jaka
firme polecacie???? moze Dean Markley???
Pozdro
SpielMann
dc45
2005-02-15 21:23:25 UTC
Post by a***@op.pl
[...]
No tak "na chłopski rozum" to im grubsza tym wytrszymalsza
(:)) i daje niższy dźwięk chyba, nie?
--
Pozdro
dc45_
Zapraszam na www.adoran.glt.pl
Marek HAGA
2005-02-15 21:36:03 UTC
Post by a***@op.pl
[...]
... chyba nie...
Twój "chłopski rozum" się nie sprawdza w tym wypadku.

MS
ernieball
2005-02-15 21:36:14 UTC
Widzisz ze strunami jest tak jak z kobietami. Kazdy ma inny gust!!!
Zalezy jaka muzyke chcesz grac. I najwazniejsze jaki stroj ( jezeli
wieczorowy to raczej cieniutkie struny ;> ) , albo stringi

Jedno jest pewne na pewno oradzam BLUE STEEL.

D³ugie lata grania pewnie przed toba wiec masz duzo czasu na poszukiwanie
strun dla siebie.

Ja tam lubie d'addario 0.9 - 0.46
M a j o r
2005-02-15 21:37:39 UTC
Post by a***@op.pl
Na co wplywa grubosc strun
odp krotka: na brzmienie
odp dluga: standardowe sa 10-46 nadaja sie do kazdej muzy, kazde odchylenie
od standardu ma jakis cel np jak ktos przesterowuje kanal czysty, gra wiecej
bluesa i jazzu niz hard rocka to zaklada grubsze struny, ktore daja duzy
dzwiek (to tak jak maly dzwoneczek i duzy dzwon), jak ktos zapierdala po
gryfie na high gain to wezmie cos cienszego, zeby latwiej bylo arktykulowac
przy szybkich partiach
skrotem (generalnie):
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
Plywak
2005-02-15 21:40:39 UTC
Post by ernieball
Ja tam lubie d'addario 0.9 - 0.46
a ja ostatnio u¿ywam czerwonych warwicków (40-135) i ernie balli (45-140)
Wojciech
2005-02-15 21:46:35 UTC
Post by a***@op.pl
Na co wplywa grubosc strun..
Na:
1) brzmienie
2) wygodę gry

ja lubię brzmienie strun grubszych, brzmią jak dla mnie o niebo lepiej,
wyciągają dużo więcej z instrumentu niż struny cieńsze (szczególnie
na akustyku). Są bardziej dźwięczne, stabilne, konkretne, brzmią dużo
pełniej (mój subiektywny pogląd)

Nie zawsze to jest najbardziej porzadaną cechą, niektóre rzeczy lepiej
brzmią na strunach delikatniejszych.

Wpływ na wygodę gry jest taki, że jeżeli chodzi o lewą rękę, to im
struna grubsza tym trudniej się ją podciąga i wibruje, tak by nie
brzmiało to śmieszniej.
U mnie granicą możliwości są dwunastki (takie mam w akustyku). Na
elektryku używam jedenastek.

Co do wpływu gry prawą ręką (kostką) to nie zauważyłem jakiejś
granicy, poza tą, że grubsze struny wymagają trochę innego ułożenia
i innej pracy kostką.
Post by a***@op.pl
i zastanawiam sie czy kupic sobie jakies grubsze czy
normalne....
Trzeba spróbować indywidualanie i tego i tamtego.
Nie należy uznawać z góry że jedno rozwiązanie jest słusze a inne
nie (taki pogląd doprowadziłby do tego że produkcja strun o róznych
grubościach byłaby absurdalna z samego założenia).

Zbyt grube struny zniechęcają do gry (przynajmniej w moim przypadku),
dlatego nie polecam upierania się na siłę przy kalibrze, co do ktorego
czuć, że jest lekką przesadą.

I jaka firme polecacie???? moze Dean Markley??? Pozdro
Post by a***@op.pl
SpielMann
Jak dla mnie najbardziej neutralne brzmieniowo są dAddario.
A najbliższy zakup to będą DR Zebra, z owijką przeplataną nitkami
bronze.

Kwestia gustu,
na przesterze i na mojej gitarce, całkiem przyzwoicie sprawuje się Erni
ball
--
Wojciech
gg: 2020256
Marek HAGA
2005-02-15 21:51:25 UTC
"Plywak" <lemondrop@-XXX-tlen.pl> wrote in message news:cutq8i$nem$***@srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]
a ja ostatnio używam czerwonych warwicków (40-135) i ernie balli (45-140)
Ta ostatnia zletka zajeżdża mi struną PKP ;))

MS
Oskar M.
2005-02-15 21:57:20 UTC
Post by M a j o r
[...]
Zastanawiam sie, czy np zeby uzsykac "dzwon" w stracie, to raczej ciensze
czy grubsze? ma to znaczenie? Bo mam teraz cieniutkie zalozone i one tak
fajnie "jecza" troche, ale brakuje troche soundu z nizszych rejonow...

pozdrawiam
oscar<><
M a j o r
2005-02-15 22:45:04 UTC
Post by Oskar M.
Zastanawiam sie, czy np zeby uzsykac "dzwon" w stracie, to raczej ciensze
czy grubsze? ma to znaczenie?
zdecydowanie grube, ale takie dzwonienie raczej nie sprawdza sie w muzyce
rockowej
jesli chcesz dzwonic jak SRV, czyli zeby dzwieki byly krotkie a mocne to
grube, wtedy instrument jest bardziej "perkusyjny"
Wojciech
2005-02-15 22:49:15 UTC
Post by M a j o r
zdecydowanie grube, ale takie dzwonienie raczej nie sprawdza sie w muzyce
rockowej
A tam zaraz nie sprawdza ...
grywam raczej rockowo, na dosyć twardym naciągu.
Trzeba sobie przetestować indywidualnie.
Nie można ustalić z góry że tu zabrzmi a tam nie zabrzmi, jest to
kwestia gustu. Jeżeli gość tego nie przetestuje sam nigdy nie wybierze
świadomie.

To jest tak jak byś powiedział, że pomidorówka jest niedobra na
kolację ale za to świetnie samkuje na śniadanie.
--
Wojciech
gg: 2020256
Gambit
2005-02-15 23:37:18 UTC
Post by M a j o r
Post by a***@op.pl
[...]
Post by M a j o r
przy szybkich partiach
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
Generalnie uogolniasz. Z Twojego posta wynikaloby, ze powinienem grac na 9,
a ja nigdy w zyciu (no moze conajmniej odkad mam hajgejnowy amp) nie kupilem
9'tek. Glownie to kwestia preferencji osobistych dot. brzmienia i twardosci
strun, oraz co bardzo wazne stroju w jakim ma gitara wystepowac. Dzezmeni
nie stroja sie chyba w C czy H, a przeciez grajacy w takich strojach
zakladaja pewnie z 13'tki. Dla przykladu, w jednej gitarze mam 10'tki
strojone do D i lataja jak gumki od majtek, destabilizujac stroj. Pozostalo
mi tylko rozwazyc czy 11 wystarcza, czy moze lepiej kupic 12 :-/

--
pozdrawiam, krzysiek
gg: 1892475
++++ www.archanger.4web.pl ++++
Gambit
2005-02-15 23:40:24 UTC
Post by Oskar M.
Zastanawiam sie, czy np zeby uzsykac "dzwon" w stracie, to raczej ciensze
czy grubsze? ma to znaczenie? Bo mam teraz cieniutkie zalozone i one tak
fajnie "jecza" troche, ale brakuje troche soundu z nizszych rejonow...
Jak chcesz dzwon a'la SRV to wejdz do sklepu i powiedz: "Dzien dobry.
Poprosze najgrubsze struny jakie macie struny do gitary elektrycznej". :D

--
pozdrawiam, krzysiek
gg: 1892475
++++ www.archanger.4web.pl ++++
Oskar M.
2005-02-16 08:15:35 UTC
Post by Wojciech
A tam zaraz nie sprawdza ...
grywam raczej rockowo, na dosyæ twardym naci±gu.
Trzeba sobie przetestowaæ indywidualnie.
Nie mo¿na ustaliæ z góry ¿e tu zabrzmi a tam nie zabrzmi, jest to
kwestia gustu. Je¿eli go¶æ tego nie przetestuje sam nigdy nie
wybierze ¶wiadomie.
To jest tak jak by¶ powiedzia³, ¿e pomidorówka jest niedobra na
kolacjê ale za to ¶wietnie samkuje na ¶niadanie.
gosciu man, a mnie wlasnie na sniadanie pomidorowka nie smakuje, a na obiad
to wszelkimi otworami bym pochlanial...
wiec cos jest na rzeczy :D

pozdrawiam
oscar<><
Kaja Szwarc
2005-02-16 09:29:01 UTC
Post by ernieball
Jedno jest pewne na pewno oradzam BLUE STEEL.
A niby czemu? Ja ich używam i bardzo sobię chwalę. Był gorszy moment parę
lat temu - często zdarzały się knoty - ale już wrócili do normy. Osobiście
polecam. Wytrzymałe, długo się nie starzeją, ładny dźwięk.
--
Elske
http://lilypie.com/days/050606/2/6/1/+1
katzenjammer
2005-02-16 10:22:54 UTC
Tak z ciekawo¶ci:
Próbowa³ ju¿ kto¶ gitarowych Framusów (19zeta)?
Bo zanaby³em sobie do basu (40 zeta) i ju¿ wrêcz mnie zaczynaj± denerwowaæ
tym swoim klarownym dzwoni±cym brzmieniem. Zero zu¿ycia po paru dniach jak
narazie.
Tylko akurat mnie to ¶rednio odpowiada:]
Zanosi siê na do¶æ niez³e strunki za wreszcie rozs±dn± kasê, owca kiedy¶
chwali³ zreszt±. Ciekaw jestem czy gitarowe tez daja radê.

Pozdrawiam, Marcin
Marek HAGA
2005-02-16 18:01:04 UTC
Post by Oskar M.
Post by Wojciech
[...]
W rzeczy samej. Jest dokładnie to, co napisał Wojciech a Ty potwierdziłeś:
To indywidualno-subiektywno-guściarska sprawa.

MS
Przemak <""przemak\"@">
2005-02-16 20:21:34 UTC
Post by M a j o r
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
A przeslawne Blues-1 z Wrzeszcza to jakie byly? Siedem? ;-)
Przemek.
laiho
2005-02-16 19:57:09 UTC
Post by M a j o r
9 - high gain
10 - hard rock, classic rock, blues
11 - blues
12 - jazz
Do high gain raczej 10, 11, chciałeś napisać. 9 nie da Ci takiej dynamiki.

pozdr.
mazi
M a j o r
2005-02-17 08:41:11 UTC
To indywidualno-subiektywno-gu¶ciarska sprawa.
dokladnie tak

Następna strona >
Strona 1 z 3