Nowy Album...:)
Nuel
2017-11-03 08:39:25 UTC
Czolem Waszmościom!

Pisze na tą zdechła grupę siłą rozpędu;)

A powaznie, to jak sie komuś nudzi w robocie albo ma czas, co by
posluchac to zarzucam troche świeżo wydanych wypocin.
Zapraszam do odsluchu, playlista z nowym materiałem.

10 numerów, 46 minut nieskomplikowanego, przesterowanego grania.

https://soundcloud.com/kiepo-aman/sets/lifephobia-all-my-life/s-jMrop

Można komentować:)

Nuel
Dębski Przemysław
2017-11-04 06:46:18 UTC
Post by Nuel
[...]
Cześć,

To ja o tym pierwszym numerze a w zasadzie o jego pierwszej części.
Wchodzi gitara i gra motyw, następnie przy kolejnych powtórzeniach
dodajecie kolejne gitary w interwałach, ale w samej frazie niewiele się
zmienia. Oczywiście za każdym razem gracie nieco inaczej ale fraza nie
rozwija się. Weź z pierwszego przelotu, tego najoszczędniejszego,
ostatnie dwa dźwięki. W kolejnych przelotach w tym miejscu gracie
oczywiście inaczej, ale cały czas te same dzwięki lub tańszy/droższy
odpowiednik. Gracie pierwszy raz, nagle stop i to samo od nowa. Te dwa
dźwięki na końcu frazy powinny w sposób naturalny prowadzić do kolejnego
obrotu, być może w innej skali. Końcówka frazy powinnna prowadzić do
czegoś opartego na tym samym motywie ale z innym ładunkiem. Chodzi o
takie podejście
.Co do samego
gitarnictwa, aż się prosi żeby ten motyw nie był grany płasko, jako
prosta melodia, tylko żeby go obudować jakąś artykulacją, tu dać
przednutkę, tam pauzę, jakiś dźwięk przytłumić inny wypuścić. Wiem,
wiem, łatwo się gada ... ale starałem się konkretnie i konstruktywnie :)

Pozdrawiam
jg
2017-11-11 21:52:41 UTC
Post by Nuel
Czolem Waszmościom!
Pisze na tą zdechła grupę siłą rozpędu;)
no prosze o troche szacunku... przynajmniej z sentymentu...
Post by Nuel
A powaznie, to [...]
a powaznie to cosik nie dziala (choc pewnie dzialalo, ale nie bylem za
predki)... rozne zachowanie w zaleznosci od przegladarki...
jg
Nuel
2017-11-13 07:31:07 UTC
Post by jg
Post by Nuel
Czolem Waszmościom!
Pisze na tą zdechła grupę siłą rozpędu;)
no prosze o troche szacunku... przynajmniej z sentymentu...
No sentyment jest:)
Post by jg
Post by Nuel
A powaznie, to [...]
a powaznie to cosik nie dziala (choc pewnie dzialalo, ale nie bylem za
predki)... rozne zachowanie w zaleznosci od przegladarki...
https://soundcloud.com/kiepo-aman/sets/all-my-life/s-yXR1j

Sprawdzaj teraz.

K.
jg
2017-11-13 20:55:49 UTC
Post by Nuel
Post by jg
Post by Nuel
[...]
wg mnie (numerami kawalkow, wrazenia tak jak sluchalem podaczas pierwszego
razu):
1. niezbyt wyszukany pomysl, ale w miare trzyma standard pod katem
produkcji (zreszta jak caly album - dobra robota),
2. poczatek - zapetlilo sie? znow leci kawalek nr 1? troche podobny riff
poczatkowy. perka troche natarczywa. moze zmiana brzmienia werbla na nie
takie twarde by cos zmienila,
3. hehe, intro - ten lysy od samobojow w adidasach? perka w zwrotce znow
wybija, jakby to techno bylo, kawalek ma ciekawe fragmenty, gdy troche
zwalnia i nie ma lupaniny,
4. intro, jakbym to gdzies juz slyszal... fajne zwolnienie na koncu,
5. poczatek, no tu juz troche nudno sie robi... na to samo kopyto, co
wczesniejsze kawalki. pozniej ciekawiej, szczegolnie w ok. 2.15 i potem.
6. ten juz znam. zmiany w wokalu na plus,
7. tez juz mi znane. zmiany wokalu juz bardziej drastyczne, ale ujda. no i
te dwa swipy - efektowne,
8. o kurna, poczatek bardzo fajny. szkoda, ze znajomy wokal wszedl, moglo
sie jeszcze tam troche zamieszac bez niego. ale pozniej tez jest moc. no
troche krotkie, jak na tak fajny przerywnik z tak duzym potencjalem na
troche monotonnej plycie,
9. fajne te fragmenty, gdzie wokal sie powiela. lamie to utarty Wasz wokal,
z ktorym niespecjalnie sympatyzuje,
10. 2:45 fajne, troche paradajsowe.

przepraszam, ze tak skrotowo i wybiorczo, ale nie moglem dzis inaczej.

generalnie:
- produkcja bardzo ok. widac, ze sie napracowaliscie. w kazdym kawalku
wrzucacie cos bardziej zlozonego niz zwykly riff. zawsze o cos tam staracie
sie wzbogacic kawalki,
- bardzo fajne brzmienie solowej gitary, rozswietla calosc, no i same
solowki, wiadomo, urozmaicaja kawalki, no i technicznie cacy. obowiazkowe,
bo same riffy nie maja niewiadomojakiego potencjalu.
- moze troche perkusja zbyt sterylna (czasem nachalne bicie w werbel),
- wokal, troche mi wokalista sie nie podoba... rytmiczne wyrzucanie z
siebie tych slow z pewna malo finezyjna maniera. dobrze, ze w kilku
miejscach troche to zmieniacie
- pomysly na kawalki jednak nie porywaja, ale da sie sluchac - jak jeszcze
to potrzymasz to przeslucham z raz, moze kilka razy (jak mi sie opinia
zmieni, to napisze). moze z czasem plytka troche zyska (wybacz, ale tak
mnie nie porwalo, abym zamowil sobie album - choc jak wpadniecie do opola
to pewnie wybralbym sie na koncert),
- 8 kawalek chyba najlepszy, ale i najkrotszy... szkoda.

dzieki za wrzute.

powodzenia.
jg
Nuel
2017-11-16 08:04:28 UTC
.
Post by jg
przepraszam, ze tak skrotowo i wybiorczo, ale nie moglem dzis inaczej.
Dzieki za opinie!
Post by jg
- produkcja bardzo ok. widac, ze sie napracowaliscie. w kazdym kawalku
wrzucacie cos bardziej zlozonego niz zwykly riff. zawsze o cos tam staracie
sie wzbogacic kawalki,
Po 1wszej plycie było duzo na temat jednostajnosci materiału. Na tym w
zasadzie sa projekty z roku 2014, które staraliśmy sie troche
podrasować, bo mimo wszystko to kompozycje z okresu pierwszej plyty. Nie
zostały wtedy ukończone, a ekipa miala cisnienie na nagranie materiału,
więc zostały do ukończenia. Cos jak Load&Reload;)
Z tym ze chcielismy wydac je lepiej zrealizowane, bo poprzedni material
był 100% "home recording".
Tutaj reamp i miks w normalnym studio.
Post by jg
- bardzo fajne brzmienie solowej gitary, rozswietla calosc, no i same
solowki, wiadomo, urozmaicaja kawalki, no i technicznie cacy. obowiazkowe,
bo same riffy nie maja niewiadomojakiego potencjalu.
Całośc gitar rytmicznych reampowana na Mesa Mark III, solowe
przepuszczone przez Marshall JCM 900. Egzemplarz tak jasny, ze
musielismy mu skrecic "treble" prawie na max.
Post by jg
- wokal, troche mi wokalista sie nie podoba... rytmiczne wyrzucanie z
siebie tych slow z pewna malo finezyjna maniera. dobrze, ze w kilku
miejscach troche to zmieniacie
A to niestety wynika z problemu w komunikacji i sposobie pracy, czesc
sciezek wokalnych uslyszelismy dopiero po nagraniu. Długo by gadac, z
"układaniem" wokalu było nielekko. Dosc powiedziec, ze w tej chwili mamy
wolny wakat na wokaliste;)
Post by jg
[...]
Material wisi, mozna sluchac do woli.
Do Opola z koncertem nie zawitamy w najblizszym czasie, bo mamy braki w
wokalu. Na razie na przesluchaniu bylo pare osob, ale ogolnie katastrofa
z tym jest.
Post by jg
- 8 kawalek chyba najlepszy, ale i najkrotszy... szkoda.
To tylko potwierdza moja teze, ze najlepsze numery wychodzą, jak je robi
jedna osoba. Tutaj w całości robota basisty, mial byc krótki przerywnik
inny niz reszta - wyszlo doskonale:) Ja tylko dorzucilem solo, żeby nie
było za sucho.

K.
jg
2017-11-18 22:32:46 UTC
Post by Nuel
Dosc powiedziec, ze w tej chwili mamy
wolny wakat na wokaliste;)
o prosze... niedawno perkusista zdaje sie, teraz wokalista+gitarzysta... a
to nie on byl liderem Waszej kapeli? to teraz nie Ty czasem wysunales sie
tym samym na czolo i zyskales jakies moce sprawcze, co do decydowania o
ksztalcie kompozycji i kierunku zespolu?
Post by Nuel
Na razie na przesluchaniu bylo pare osob, ale ogolnie katastrofa
z tym jest.
pewnie skupiacie sie na szukaniu samego fajnego wokalu? druga gitara chyba
zawsze sie znajdzie?

jak juz pisalem kiedys - jak na polskie i tzw. lokalne warunki (czyli w
ramach takiej dzialalnosci jak Wasza) wokal nie byl zly. moze by
przeszkadzal w zdobyciu slawy i rozglosu na wielka skale, tzn. za granica,
ale rzeczywiscie o bardziej interesujacego i lepszego krzykacza chyba moze
byc Wam ciezko... nasz kraj mogliscie swobodnie z takim wokalem zawojowac,
o ile sama muzyka by sie bardziej bronila, bylaby ciekawsza (ale jak Cie
zrozumialem, ten sam element ukladanki przeszkadzal w zmienieniu podejscia
do muzyki). hmmm, no to ciekawe jak sie Wam ulozy...

ps. jak Ci sie zachce to napisz 3 slowa na temat tych przesluchan. jakos
bardzo lubie czytac/sluchac o tych klimatach okolomuzycznych.
jg
Nuel
2017-11-20 08:22:14 UTC
Post by jg
Post by Nuel
Dosc powiedziec, ze w tej chwili mamy
wolny wakat na wokaliste;)
o prosze... niedawno perkusista zdaje sie, teraz wokalista+gitarzysta... a
to nie on byl liderem Waszej kapeli?
Bebniarz juz nowy znaleziony, wokalista/gitarzysta/lider stal sie
gitarzysta/liderem, na spiewanie przeszla mu ochota...

Post by jg
tym samym na czolo i zyskales jakies moce sprawcze, co do decydowania o
ksztalcie kompozycji i kierunku zespolu?
Tak łatwo nie ma, numer który ostatnio zrobilem okazal sie za szybki i
ma za duzo róznych riffów - trwa okrajanie do formy w konwencji kapeli.
Czyli do takiej o której piszesz w recenzji:) Taki styl... jak widać,
wszelkie próby pisania bardziej pode mnie sa mało akceptowalne przez
kapele. Jest lepiej, ale nadal nie to:)
Post by jg
pewnie skupiacie sie na szukaniu samego fajnego wokalu? druga gitara chyba
zawsze sie znajdzie?
Kumpel zrezygnował ze spiewania, gra nadal i tu sie w skłądzie nic nie
zmienia. Tyle że potrzebujemy osobnego wokalu. Jakby sie trafił to moze
bylaby szansa na dwa wokale czasem pojechac, ale to na razie w sferze
marzen.

Co do drugiej gitary - znajomi (InDespair) szukają kogoś na wiosło solowe

Od 3 miesiecy cisza, ktos tam sie pojawia, ale w zasadzie chętni
odpadaja na etapie próbnych nagrań wysyłanych na mail. Czyli na pewnym
poziomie nigdy nie jest łatwo.
Post by jg
[...]
Działanie jest hobbystyczne, wiemy doskonalem, że świata i kraju nie
zwojemy, zreszta kompletnie na tym nam nie zalezy. Po prostu fajnie
sobie pojezdzic i pograc po klubach. A tu dupa.. zastój i tyle.
Post by jg
ps. jak Ci sie zachce to napisz 3 slowa na temat tych przesluchan. jakos
bardzo lubie czytac/sluchac o tych klimatach okolomuzycznych.
Heh, nie bardzo jest o czym pisać. Znak czasów. Ja zanim pojechałem na
jakiekolwiek przesluchanie to siedzialem i dlubalem material, zeby nie
dać plamy. Przywoziłem cały sprzet, żeby czus sie swobodnie itp.
Wychodziło róznie, ale nie miałem sobie nic do zarzucenia w sferze chęci
przygotowania. A teraz przychodza ludzie z zerowym poczuciem
jakiejkolwiek samokrytyki, najebani, spózniający sie 2 godziny na
spotkanie, z kolegami, kompletnienie nieprzygotowani ... No dramat.

Jakiś czas temu było wszystko naraz:)

Czwartek.
PW (potencjalny wokalista - spiewał w kapelach, ale nie ma nagran. Łowca
talentów z Warszawy proponował mu kontrakt, ale miał na niego zły pomysł
i nasz PW stwierdził, że nie wchodzi we współpracę) - Ile mam czasu na
przygotowanie?
LF (Lifephobia) - Ile chcesz. 3 utwory do ogarnięcia. CO potrzebujesz?
(dysponujemy osobnymi sciezkami wokalu, samym podkladem, zapisem w
Guitar Pro, jakby sie ktos uparł to bym mu w nutach rozpisał linie
wokalu) - co tylko dusza zapranie
PW - Nic, dajcie mp3 z nagraniem i tekst.
LF - Ok, Daj znać jak bedziesz gotowy.

Sobota.
PW - Juz mam opanowane.
LF - Hmm.. dobry jestes. Nie potrzebujesz jeszcze troche czasu zeby to
ogarnać na 100%?
PW - Niee, luz, na poniedziałek moge być na próbe.

Poniedziałek:
Po PW trzeba jechać autem, bo ma problem z dotarciem tramwajem.
Spóźniony o prawie dwie godziny, z dwoma kolegami i koleżanka. MAm
wrażenie, ze cos sobie zapodał, bo gada mało składnie. Ale nic to, moze
jakis dzik, skoro go łowcy talentów wyłapują.

Kawałek nr 1.
PW - noo, troche mi nie poszło. Myslalem, ze mam opanowane.
(Technicznie do bani, falsz na fałszu, brak świadomości kiedy zacząć
spiewać - już wiem, że nic z tego nie będzie.)

Nr 2.
PW - tutaj ciezko to zaspiewać, linia mi nie pasuje
(J.w, brak jakiejkolwiek melodii i frazy, katastrofa.
Nie wiem czy sie smiać czy płakać)

Nr 3.
PW - a tego nie przygotowałem, nie zdązyłęm
LF -??? Przeziez miałeś czasu ile chcialeś...
PW - no wiem, ale hm.. no nie wiem, nie przygotowałem
LF - No to dzieki za chęci (ręce opadają)

I mniej wiecej tak to wygląda:)
Niestety nie tylko w kapelach.. Szukalismy w firmie kogoś do roboty,
jedno z wymagań to znajmość Corela.
Przychodzi gosc - sam siebie ocenia na 7/10 - czyli to co potrzebujemy
winien miec w małym palcu.
Od poczatku widzimy,ze kompletnie nie wie o co chodzi.
Pytam na jakiej podstawie ocenił swoja znajomosc programu na 70%.

"W zasadzie to go nie znam. Mysłalem, ze nie będziecie sprawdzać"

WTF?:)