Bolące opuszki palców - przeszywający ból przy dociskaniu
Rado
2010-12-31 13:41:08 UTC
Hej!

Co jakiś czas, szczególnie gdy intensywnie ćwiczę lub tak jak teraz od
kilku miesięcy pracuję w teatrze - czytaj gram po parę godzin
dziennie, mam nawracający problem, a mianowicie bolą mnie opuszki
palców. Najczęściej zaczyna się od wskazującego i przechodzi na
kolejne. Zauważyłem, że pojawia się to często wtedy gdy intensywnie
ćwiczę wibrato (ruch z nadgarstka), bo niestety lata grania na
Floydzie rozleniwiły mnie i teraz nadrabiam zaległości z zablokowanymi
mostami.

W każdym razie - ból jest paskudny. To nie jest taki zwykły ból, gdy
np. odłożysz gitarę na tydzień i potem intensywnie pograsz i masz
jakby leciutko przetarty naskórek i po prostu bardziej wyraźnie
czujesz, że grasz. Ten ból odczuwam jakby pochodził z okolicy pod
skórą - między skórą a kością. Czuję to też gdy piszę teraz na kompie.
Próbowałem ścierać pilnikiem do paznokci opuszki i czasami pomagało -
teraz jednak nie. Opcja pod tytułem odłożenie gitary na parę dni
odpada, bo mam teraz w pracy mnóstwo grań karnawałowych, a nie mam
zmiennika. Staram się oszczędzać palce i układać je inaczej na
strunach, tak, żeby omijać te bolące miejsca. Na razie mam to tylko we
wskazującym, ale z doświadczenia wiem, że może pojawić się dalej.

Czy ktoś miewa takie problemy i wie jak można temu zaradzić.
Zastanawiam się, czy nie pójść z tym do lekarza i prześwietlić.

pozdrawiam!
Rado
OMSON
2010-12-31 13:53:50 UTC
Post by Rado
Czy ktoś miewa takie problemy i wie jak można temu zaradzić.
Takich nie mam... Niekiedy strzyknie mi coś w nadgarstku jak przy
uderzeniu w łokieć (jak zbyt przegnę nadgarstek i siłowo zmieniam ukłam
palców)
Post by Rado
Zastanawiam się, czy nie pójść z tym do lekarza i prześwietlić.
Irydolog (poważnie). Prześwietlenie może wykazać co najwyżej jakiś
rodzaj odcisków uciskających na końcówki nerwowe... Po mojemu to kwestie
neurologiczne - tylko po cholerę zwiedzać kilku lekarzy, skoro irydolog
zdiagnozuje kompleksowo?

Pzdr, OMSON
Rado
2010-12-31 14:20:27 UTC
Zastanawiam si , czy nie p j z tym do lekarza i prze wietli .
Irydolog (powa nie). Prze wietlenie mo e wykaza co najwy ej jaki
rodzaj odcisk w uciskaj cych na ko c wki nerwowe... Po mojemu to kwestie
neurologiczne - tylko po choler zwiedza kilku lekarzy, skoro irydolog
zdiagnozuje kompleksowo?
Wow. O tym nie pomyślałem. Właśnie wydaje mi się, że mam tam jakiś
"odcisk" bo cały czas czuję ten palec, nawet jak nic nim nie robie. :/
Rado
Vlezio
2010-12-31 14:38:14 UTC
Ja co prawda nie ćwiczę tak intensywnie, ale mam objaw podobny. Moja rada
jest dość prosta choc nie popularna. Zacznie Cię boleć - odstawiasz wiosło
na dwa dni. Jak ręką odjął. Żadna skóra ludzka nie wytrzyma stałego kontaktu
ze stalowym drutem o sporym naciągu z którego to druta trzeba wydobywać
sensowne dźwięki plus wibrato. Chyba, że masz struny 8-ki o obniżonym
stroju:))) Wtedy jest szansa. Jak miesiąc temu kupiłem Gibola to na drugi
dzień z bólu nie mogłem wytrzymać. Poskarżyłem się mojej kobicie a ona na
to...przecież grasz non stop od 8 godzin:))))))

Vlezio
DF
2010-12-31 14:45:52 UTC
Rado
Vlezio ma racje, ale skoro nie mozesz kompletnie odstawic wiosla to:
1) 20 min przed wystepem APAP 1 tabl. (sprawdz wczesniej, czy
przestaje bolec, bo moze nie ma sensu stosowac, i sprawdz w ulotce,
czy nie masz przeciwwskazan do tego leku)
2) 4 razie dziennie moczenie palcow w goracej kapieli (ma byc nie
wrzaca, nie sprawiac bolu, ale niewiele ponizej)
3) po kapieli masc np. taka:
https://www.apteka-oliwna.pl/p863,c,svr+xerial+50+extreme+-+krem+do+stop+na+modzele+nagniotki+zrogowacenia+40+ml
4) miedzy kapielami naswietlania podczerwienia (opcjonalnie)

Pkt 1 to leczenie objawowe, czyli ch...we, 2-4 zas slabe leczenie
przyczynowe. Odstawienie wiosla na miesiac plus pkt 2-4) to optimum.

Jak nie pomoze, powinienes sie przejsc do dobrego dermatologa,
najlepiej zajmujacego sie muzykami (nie znam takiego niestety :-
( Jesli jestes z Warszawy, napisz do mnie na priv, to Ci polece
ogolnie dobrego dermatologa.
Zdrowia!
DF
Rado
2010-12-31 14:49:55 UTC
Post by DF
Rado
[...]
Super! Dziękuję sprawdzę te opcje! Jestem ze Śląska, ale pomyślę o
dermatologu.
DF
2010-12-31 14:51:09 UTC
A, no i chwilowo przynajmniej pozmieniaj struny na 8.
Granie w tej chwili mozna porownac z trzymaniem rozżarzonego żelastwa
z jednoczesnym lykaniem morfiny. Minimalizuj wszelkie ryzyka, graj jak
najmniej i na jak najcienszych strunach.
DF
2010-12-31 14:52:54 UTC
W ulotce masci sprawdz jeszcze, ile razy dziennie kaza ja stosowac.
Nie pamietam, a to dosc mocny srodek :-( Zrob tak jak pisza na ultoce,
najwyzej po czesci kapieli nie bedziesz nakladal. Zdrowia! DF
DF
2010-12-31 14:54:15 UTC
I przeczytaj ulotki wszystkich lekow!!! Leki nie sa obojetne. nie
przekraczaj zalecanych dawek pod ZADNYM pozorem.
Archidamos
2010-12-31 15:02:14 UTC
Post by DF
I przeczytaj ulotki wszystkich lekow!!! Leki nie sa obojetne. nie
przekraczaj zalecanych dawek pod ZADNYM pozorem.
Rado, slyszysz ???!!! Pamietaj, POD zadnym pozorem hehehe :PPPP

Pozdrawiam
Archidamos

P.S. Radoooo !! Pamietaj o dawkach !!! Do cholery nie przekraczaj !! ;))
-a
Archidamos
2010-12-31 15:25:20 UTC
U?ytkownik "Archidamos" <***@onet.pl> napisa? w wiadomo?ci news:ifkr9n$iq1$***@news.onet.pl...

Rado, kurna, nic nie piszesz, zaczynam sie denerwować, czy nie przekroczyłes
dawek.. ???!!!$%#$%
Haloooo ??!! Rado, sej samtin.. Pliz dąt liw mi !! Raaadooo !! ;)))))))))))

Pozdrawiam
Archidamos
Rado
2010-12-31 16:05:24 UTC
Rado, kurna, nic nie piszesz, zaczynam sie denerwowa , czy nie przekroczy es
dawek.. ???!!!$%#$%
Haloooo ??!! Rado, sej samtin.. Pliz d t liw mi !! Raaadooo !! ;)))))))))))
Pozdrawiam
Archidamos
Oj Archiii!! Już chyba zacząłeś imprezę co?? Bo Twoje odpowiedzi
sugerują etap przekraczania dawek. ;) Ja za parę godzin też idę
zagrać rewię sylwestrową huehuehue. Co do pozorów POD'a - wbrew
pozorom dobrze sprawdza się w teatrze jak masz do zagrania 50 piosenek
po sobie, a przekrój brzmień od big-bandowego swingu, przez funk, kupę
lat 60tych (z przewagą kupy niestety), aż do mocnych gainów. Używam X3
Live, ale tylko w pracy ;).

Dziękuję Panowie za rady. Spróbuję tej podczerwieni i moczenia łapy w
gorącej wodzie. Dermatologowi też dam się obejrzeć. :) Mówicie, żeby
struny 8ki założyć? Nie wpadłem na to. Gram na 10tkach a wcześniej na
11tkach, więc myślałem, że teraz nie mam twardych.

pozdro!
Rado
Rado
2010-12-31 14:53:00 UTC
Post by DF
Rado
[...]
Tej Maści tylko się boję. Bo moje opuszki wyglądają zdrowo, a ta maść
jest na nagniotki do stóp. Stosowałem coś podobnego i to miało za
zadanie "wypalić" nagniotki i ściągało się potem sporą warstwę skóry.
Tak jak pisałem - stosowałem ścieranie i niezbyt mi to pomaga - choć
różnie. raz tak, raz nie. :/
Archidamos
2010-12-31 14:56:54 UTC
Użytkownik "Rado" <***@gmail.com> napisał w wiadomości

Może zmieniaj ręce, raz prawą, raz lewą ? ;D
Ja bym pokombinował z jak najniższą akcja strun i dał odpocząć wskazującemu,
zastępując go gdzie sie serdecznym.

Pozdrawiam
Archidamos
DF
2010-12-31 14:57:23 UTC
Post by Rado
[...]
Skoro bolą, to na 99% nie sa zdrowe :-) Z mascia mozesz sie wstrzymac,
nic na sile. Goraca kapiel i podczerwien w takim razie. Kup zarowke w
Castoramie za 6 zl i oprawke do niej i naswietlaj opuszki po
kapielach. A, w sumie to bym walil do dermatologa od razu. Nic nie
ryzykujesz. Tylko musisz znalezc takiego, co nie powie, ze ma Cie w
d.... skoro nie chcesz odstawic wiosla, ale cos wymysli, zeby Ci
pomoc. A o takich lekarzy nie jest prosto... to tacy Vaiowie
medycyny ;-)
w***@gmail.com