Harley Benton c.d. - minirecenzja
Yogi(n)
2014-12-16 11:03:56 UTC
Chodzi o tę mini 3/4:
http://www.thomann.de/pl/harley_benton_st_mini_bk.htm
która wywołała małą burzę dwa piętra niżej.

Założenie było takie, by nie wydać fortuny, a za pieniądze porównywalne
z zestawem z lidla mieć coś lepszego.
Zaryzykowałem, Thomann przysłał.
Opakowanie - jak to u thomanna, bardzo dobre (zamawiałem drugi raz w
życiu). Termin realizacji - od momentu zamówienia do dotarcia przesyłki
sześć dni, (z czego trzy bank przelewał).

Uwagi - "mechanicznie" nie jest źle. Na jednym z kluczy w niewielkim
miejscu złazi chrom (ok 0,5 na 1 mm), szczelina na przełącznik
pięciopozycyjny w pickuardzie obrobiona niestarannie (30 sek. drobnym
papierem i po sprawie). Pokrętła tandetne, to znaczy nie potencjometry,
bo te kręcą się łatwo i nie trzeszczą, a same nasadki. Komora wewnątrz
dechy (nie ma oddzielnych komór pod pickupy tylko jedna wielka dziura)
niemalowana, a raczej nieśmiało chlapnięta w mniej więcej 2/3 (chyba
farbą grafitową) - w każdym razie, widać, że decha, nie sklejka.
Okleiłem folią alu bo gitarka lekko brumiła, teraz jest cisza.
Najsłabiej wypadły struny - podczas pierwszej próby strojenia E się
rozwinęła przy kuleczce - ale i tak zamierzałem wymienić wszystkie, więc
to bez znaczenia. Wygięcie gryfu idealne, akcji ustawiać nie musiałem,
poza drobną korektą wysokości na siodełkach mostka, menzura dała się
ustawić bez problemu. Gryf i decha wykonane bardzo dobrze (żadnych
zadziorów, progi oszlifowane zawodowo), lakier w idealnym stanie. Co
mnie zdziwiło - wszystkie klucze dokręcone solidnie, podobnie gniazdo
jacka czy pickuard, na lakierze żadnych rys czy skaz. Mam porównanie z
gitarami z porównywalnie niskiej półki (cort i washburn) i trochę
droższą takamine (produkcja samicka) ale pod tym względem H.B nie wypada
gorzej, bo w obu pierwszych musiałem dokręcać wszystko, kręcić gryfami
itd. Strój nie ucieka, progi nie ranią ręki, nic nie brzęczy choć
fabrycznie nisko, da się nastroić i jest "grywalna".
Brzmieniowo.. cóż, nie jest to ani szklanka ani hummbucker ;-) Sygnał
jest słaby, za to bardzo wyraźnie słychać różnice brzmieniowe pomiędzy
pickupami. Nie brzmi źle, na czystym da się tego słuchać z
przyjemnością, choć słychać więcej dołu i środka, za mało zaś góry.
Sustain bardzo dobry, aż się zdziwiłem.

Podsumowując:
Wykonanie/wykończenie - bardzo dobry
Osprzęt - dobry
Brzmienie - dobry z minusem.

Wygląda bardzo dobrze, brzmi znośnie. Relacja ceny do tego, co się
dostaje w zamian - bardzo dobrze. Na wzmaku kanał czysty z basem i
średnimi tonami na 12-tą a treblami trochę podbitymi brzmi całkiem
znośnie, choć volume trzeba podkręcić trochę więcej niż na większych
gitarach.

Jeżeli młode zarazi się na poważnie, za jakieś dwa trzy lata kupimy coś
w pełnym rozmiarze, zapewne używanego ibaneza czy coś innego za
powiedzmy 1200-1500 PLN, ta gitarka zaś przede wszystkim nie powina go
zrazić - a o to chodziło.
Mam nadzieję, że trochę pomogę tą "minirecenzją" komuś (rodzicom) przy
podejmowaniu podobnej decyzji w przyszłości.
Yogi(n)
OMSON
2014-12-16 11:51:03 UTC
Post by Yogi(n)
Brzmieniowo.. cóż, nie jest to ani szklanka ani hummbucker ;-)
Wsadź mu set Wilkinsona za 85 zeta (będziesz zaskoczony):

http://guitarproject.pl/p/146/9748/komplet-przetwornikow-wilkinson-mwvs-bialy--strat-single-coil-przetworniki-czesci-do-gitary-elektrycznej-czesci.html

Pzdr, OMSON

P.S. No i na porządnych strunach nie żałuj. Najlepiej jakieś Ernie Ball
Slinky ;)
Yogi(n)
2014-12-16 13:06:52 UTC
Post by OMSON
Post by Yogi(n)
Brzmieniowo.. cóż, nie jest to ani szklanka ani hummbucker ;-)
http://guitarproject.pl/p/146/9748/komplet-przetwornikow-wilkinson-mwvs-bialy--strat-single-coil-przetworniki-czesci-do-gitary-elektrycznej-czesci.html
Muszę tylko sprawdzić, czy się da, to znaczy, czy wymiary się zgadzają,
bo mam wrażenie, że pickupy sa trochę mniejsze (jak cała gitara).
Post by OMSON
Pzdr, OMSON
P.S. No i na porządnych strunach nie żałuj. Najlepiej jakieś Ernie
Ball Slinky ;)
No właśnie Ernie Balle założyłem ;-) 9-42, czyli Super Slinky.
Yogi(n)
OMSON
2014-12-16 14:21:44 UTC
Post by Yogi(n)
Muszę tylko sprawdzić, czy się da, to znaczy, czy wymiary się zgadzają,
bo mam wrażenie, że pickupy sa trochę mniejsze (jak cała gitara).
Jasna sprawa! :)
Post by Yogi(n)
No właśnie Ernie Balle założyłem ;-) 9-42, czyli Super Slinky.
Elegancko :) Kup małemu jeszcze małego lampiaka i dopiero będzie fun z
nauki gry... ;)

http://www.thomann.de/pl/bugera_v5_infinium.htm

Pzdr, OMSON
Yogi(n)
2014-12-16 20:30:43 UTC
Post by OMSON
Post by Yogi(n)
Muszę tylko sprawdzić, czy się da, to znaczy, czy wymiary się
zgadzają, bo mam wrażenie, że pickupy sa trochę mniejsze (jak cała
gitara).
Jasna sprawa! :)
A mógłby mi ktoś pomierzyć single coila w prawdziwym, tj.
pełnowymiarowym stracie?
Ten trzyćwiartkowy ma trzy po 70x18 mm (mowa o części wystającej z
płytki pickguarda), rozstaw śrub regulacyjno-mocujących 76 mm. Rozstaw
strun przy mostku to ok. 10,4 mm.
Post by OMSON
Post by Yogi(n)
No właśnie Ernie Balle założyłem ;-) 9-42, czyli Super Slinky.
Elegancko :) Kup małemu jeszcze małego lampiaka i dopiero będzie fun z
nauki gry... ;)
http://www.thomann.de/pl/bugera_v5_infinium.htm
Ale to już przy następnej okazji. Na razie musi sie zadowolić czymś
takim:

Yogi(n)
OMSON
2014-12-17 07:52:10 UTC
Post by Yogi(n)
[...]
Ale masz na Guitarproject rozmiary podane - mnie wygląda na to, że
pasują: http://tinyurl.com/ob3eh4t
Post by Yogi(n)
http://youtu.be/HUn6WqnPh9o
To chociaż Ultimate Drive dokup (na Allegro ok 160 zł) - bo to z tej
Yamahy, to lepiej chyba nie włączać... ;)

2014-12-18 12:22:38 UTC
O! Fajny mały skurwiel (tylko jakąś paczkę 1x12" do tego):

http://www.thomann.de/pl/hotone_nano_legacy_heart_attack.htm