Problem z E1
Przemysław Dębski
2015-08-16 11:31:59 UTC
Strzałeczka. Pacjent to Ibek rg550. Swieżo zalozoa E1 szybko gaśnie.
Dodatkowo po 2-3 tygodniach gry "traci menzure" tzn. coś takiego się robi że
nie da się na niej ustawić menzury, gdyż własciwe ustawienie jest już poza
zakresem przesuwania wózka. Przy zakładaniu nowej struny problem nie
występuję i mezure daje sie ustawic. 3 komplet strun i to samo. Co moze
dolegac pacjentowi i czy da sie to naprawic samemu ? Nie wiem czy to
istotne - chya nie, ale a wszelki wypadek ... mostek z tylu zblokowany
piecioma zetonami do pokera - idealnie pasuja :)

Pozdrawiam

P.S. Jakby ktoś nie wiedzial a lubił - 3 listopada w progresji Europe gra.
DF
2015-08-16 19:41:31 UTC
Ma toto regulację nachylenia gryfu?
Przemysław Dębski
2015-08-16 20:38:14 UTC
U?ytkownik "DF" <***@gmail.com> napisa? w wiadomo?ci news:904293b2-3327-4168-b497-***@googlegroups.com...
Ma toto regulację nachylenia gryfu?

Tzn. chodzi o pret w gryfie ?

2015-08-16 22:29:14 UTC
Post by Przemysław Dębski
Tzn. chodzi o pret w gryfie ?
Pręt reguluje krzywiznę gryfu, a nie jego nachylenie względem body
(chodzi ułożenie w kieszeni gryfu).

Zresztą w Ibanezach był w ogóle stosowany taki pateny?

Może to kwestia strun mimo wszystko? Probowałeś setu innej marki i typu?

Pzdr, OMSON

P.S. Albo żetony ulegają? ;)
Przemysław Dębski
2015-08-17 07:27:22 UTC
Post by OMSON
Post by Przemysław Dębski
Tzn. chodzi o pret w gryfie ?
Pręt reguluje krzywiznę gryfu, a nie jego nachylenie względem body
(chodzi ułożenie w kieszeni gryfu).
Zresztą w Ibanezach był w ogóle stosowany taki pateny?
Generalnie nie ma takiej "śrubki" w moim ibku, co do której nie wiedział bym do czego służy - więc chyba nie mam czegoś takiego o czym mówicie :)
Post by OMSON
Może to kwestia strun mimo wszystko? Probowałeś setu innej marki i typu?
Może trochu gupio się przyznać jak się Was poczyta. Dla was set i marka ma znaczenie. Ja gdy kupuje struny ide do sklepu patrzę na jakieś za "czydychy", grubość dobieram w zalezności czy w drodze do sklepu wpadła mi w oko gruba czy chuda baba. Za każdym razem jak zmieniam struny to rozbieram cały mostek, wszystko czyszczę zakładam nowe i reguluję z krzywizną włącznie.

Tak więc raczej wina strun odpada, było ich wiele i różnych, a za każdym razem problem jest tylko z E1.

Wiadomo, że jak się trochę pogra to trzeba jeszcze podregulować, tak z reguły po dwóch dniach to robię. No ale później wszystkie struny trzymają się dobrze (z dokładnością do niewielkich korekt menzury w miarę zużycia). Ale ta E1 po mniej więcej trzech tygodniach grania, jakby coś ją psuło.
Post by OMSON
P.S. Albo żetony ulegają? ;)
Prowizorki żondzom :) Ale jak by to był problem z żetonami to chyba nie dotyczył by jednej struny.

2015-08-17 10:18:15 UTC
Post by Przemysław Dębski
Prowizorki żondzom :) Ale jak by to był problem z żetonami to chyba nie dotyczył by jednej struny.
Chyba, że mostek ulega po skosie? ;)

Co do setu strun - ja biorę custom na sztuki od Ernie Ball. Dobierałem
metodą doświadczalną i tego sie trzymam już parę lat. Czasem jednej z
violin akurat nie ma - to biorę np. oczko grubsza... Dzięki temu nie
bawię się menzurą przy każdej wymianie ;)W basówkach mam grubasy - tez
Ernie Ball - ale set standardowy.

Pzdr, OMSON
Przemysław Dębski
2015-08-17 14:05:24 UTC
Post by OMSON
Post by Przemysław Dębski
Prowizorki żondzom :) Ale jak by to był problem z żetonami to chyba nie dotyczył by jednej struny.
Chyba, że mostek ulega po skosie? ;)
Co znaczy ulega ? Siedzi na tych trzpieniach to przybilżyć lub oddalić od gryfu nie może, no nie ma takiej fizycznej możliwości. A jakby opadł z którejś strony w dół, to by akcja strun spadła. W skrajnym przypadku struny by zaczęły brzęczeć o progi. A nie brzęczą.
Post by OMSON
[...]
U mnie z menzurą trochę zabawy jest, trzeba za każdym razem strunę luzować i na chybił trafił byle w dobrą stronę wózek przesuwać. Ale jakoś lubię tę robotę. Siądzie sobie człowiek, wymieni struny, wyreguluje, wyczyści - ze dwie godzinki się zchodzi.

Pozdrawiam
Przemysław Dębski
2015-08-17 16:25:29 UTC
Post by Przemysław Dębski
[...]
Wrzucilem probke jak to wyglada (gasniecie - bo menzure jeszcze trzyma).
Najpierw gram pusta H po niej pusta E. Potem H na 12 progu i E na 12 progu.

http://chomikuj.pl/po_zboju/Track1,4928801221.mp3%28audio%29

Pozdrawiam
DF
2015-08-22 08:12:14 UTC
Post by Przemysław Dębski
http://chomikuj.pl/po_zboju/Track1,4928801221.mp3%28audio%29
Co mi przychodzi do glowy:
1. Sklej żetony ze sobą kropelką, ale porządnie, żeby nie było między nimi żadnych luzów. Po całej płaszczyźnie pojedź. Jeśli mają rant, to zablokuj mostek czymś innym
jesli nie pomoze
2. podnies mostek po stronie E1 o 2-3 mm i zobacz, czy ustapilo
jesli nie pomoze
3. da sie zamienic siodelka miedzy strunami? moze w siodelku problem, choc watpie
jesli nie pomoze
4. odblokuj mostek i graj jak Ibanez przykazał
jesli nie pomoze
5. wioslo do dobrego lutnika
jg
2015-08-22 10:36:35 UTC
Post by Przemysław Dębski
http://chomikuj.pl/po_zboju/Track1,4928801221.mp3%28audio%29
Pozdrawiam
ja na swojej kanapie nawet bym tego nie zauwazyl..
jg
wwwwwwrrrrrrrrooooaaaaaaaaahhhhhhhhhhh
2015-08-24 09:05:58 UTC
Post by Przemysław Dębski