Jaki most do telecastera itd?
2015-06-26 13:44:02 UTC
Mam kilka pytań do użytkowników tele...

Lepiej sprawdzają się mostki z siodełkami w kształcie prostokątnych
odlewów czy typu belka fenderowska (mam tele w stylu vintage '52
str-tru-body i chce zmienić na coś, z niezależna regulacja menzury pod
każdą ze strun)? Czy jak dam belkę dociskową na wszystkie struny,
zamiast pojedynczych docisków, to tele straci na koszerności? :)
Jaka elektryka najlepiej robi robotę (chodzi o schemat)? Póki co kupiłem
2 potki CTS-a po 250k (audio i liniowy) i kondek Orange Drop .47uF

Prosiłbym o podzielenie się doświadczeniami w kwestiach telekaszczaków.
Thx :)

2015-06-26 13:49:19 UTC
Zastanawiam się miedzy tymi mostami:

http://www.guitarproject.pl/p/43/3566/mostek-typu-tele-sung-il-bt003-chrom--mostki-typu-tele-mostki-stale-mostki-czesci-do-gitary-elektrycznej-czesci.html

http://www.guitarproject.pl/p/43/3555/mostek-typu-tele-sung-il-bt001-chrom--mostki-typu-tele-mostki-stale-mostki-czesci-do-gitary-elektrycznej-czesci.html

A wiring scheme taki (mam małe switche SPST jak coś):

http://www.premierguitar.com/articles/20081-mod-garage-50s-les-paul-wiring-in-a-telecaster-pt-2

Co myślicie?

Pzdr, OMSON
DF
2015-06-27 19:32:12 UTC
Post by OMSON
[...]
Omson, zupelnie szczerze i bez napinki Ci powiem, ze jesli Ci wioslo stroi i ma przyzwoity sygnal, to nie baw sie w zmiany mostkow, tylko graj, rozwijaj się. Przyzwoity nauczyciel ma moc milionów mostków.
Jeśli zaś bardzo się upierasz, to szukaj stalowej blachy z mosiężnymi siodełkami, ma dużą szansę wpłynąć na brzmienie, niemniej nadal to znikoma część muzyki i grania. Przystawki już znacznie więcej dają.
Przyznam też, że bardzo zmieniła mi się optyka, odkąd mam mesę. Mam wrażenie, że na tym piecu wszystko dobrze zabrzmi, byle miało sustain (wiosło Vlezia na przykład nie da rady ;-)
OMSON
2015-06-28 17:19:40 UTC
Post by DF
Omson, zupelnie szczerze i bez napinki Ci powiem, ze jesli Ci wioslo stroi i ma przyzwoity sygnal, to nie baw sie w zmiany mostkow, tylko graj, rozwijaj się. Przyzwoity nauczyciel ma moc milionów mostków.
Ale ja mam właśnie telka w stylu vintage '52 z kluczami na wzór Klusona
i przy grubasach 11-74 ciężko to chodzi (zamówiłem właśnie komplet
Framusa od Bydlaka ze sklepu), a potrójna belka w mostku nie pozwala na
poprawne ustawienie intonacji instrumentu. Reszta jest bardzo ok.
Klonowy gryf, w chuj ciężki jesion na body i fajnie brzmiący pickup
mostkowy (gryfowy nie jestem pewien, czy nie brzmi za miekko i za
grzecznie, więc z czasem jeszcze coś poszukam). Generalnie to są czysto
techniczne sprawy i nie zmieniam ich dla zasady, tylko z czysto
użytkowej konieczności. Soundowo bardzo mi pasi i kreci ;)

Pzdr, OMSON
DF
2015-06-29 17:59:08 UTC
To szukaj stalowego mostka (nie die-cast) z 6 mosiężnymi siodełkami. Powinno styknąć. Po prostu menzurę da się ustawić, zachowując klasyczne hm.. warunki.
A próbowałeś ustawiać na 3 belkach menzurę, wykorzystując różnicę wysokości, nie tylko odległości? U mnie nieźle działało w koreańskim tele light ash. Udawało się zrobić tak, że minimalny problem był tylko na dwu środkowych strunach.
OMSON
2015-06-30 10:39:22 UTC
Post by DF
[...]
Wiesz co? :) Ja to nienawidzę takich niedoruchanych rozwiązań, jak to
się "drzewiej" robiło ;) Nawet chciałem pierdolnąć zwykła belkę na
docisk wszystkich strun, ale już sie zlitowałem nad tradycją i wziąłem 2
klasyczne dociski :) W każdym razie - te "Klusony" tandetne idą won i
oldschool-vintage-super-mystic-3-barrel-bridge, co trzeba sie
gimnastykować z siodełkami :)

Pzdr, OMSON

P.S. Jak masz u siebie elektrykę polutowaną?
DF
2015-08-04 19:55:20 UTC
Sorry ze pozno odpowiadam. Zarobiony bylem. Tamtego telaka już nie mam, ale nic to nie było nadzwyczajnego, pod wzgledem elektryki standard, duzo chyba robily pickupy alnico 2, a, no i moooocno sie zmienilo brzmienie na plus po zainstalowaniu gryfu od Nexusa. Vlezio powinien pamietac, fajnie to gralo.
ankan
2015-07-21 21:10:28 UTC
"OMSON" wrote in message news:mmjkuu$p9e$***@usenet.news.interia.pl...

[...]

Prawidlowy sound Tele to trzy siodelka. Masz dwa razy mocniejszy docisk
siodelkek do mostka przez struny - lepszy sustain i stabilnosc stroju.
Mozna kupic mostki z kompensacja siodelek, mam taki w swoim Keefie 52
Special i nie ma zadnych problemow z intonacja.
Przy doslownie odrobinie zdolnosci manualnych mozna sobie kazdy 3-siodelkowy
mostek skompensowac . Kominerki i pinik do metalu - 15 min pracy.

Co to elektroniki - do barwy stosuje sie poty logarytmiczne. Liniowy jest
bez sensu w pasywnych elektronikach i przy tych wartosciach rezystancji
potencjometrow - miedzy 10 a 1 nic sie nie bedzie dzialo, dopiero bedziesz
mial gwaltowny przeskok brzmienia miedzy ustawieniami na 1 i 0.

Kondensator, kolejny blad. 0,47uF kompletnie zamuli brzmienie, nawet na
odkreconej barwie. Prawidlowa wartoscia jest 0.047uF lub innymi slowy po
prostu 47nF. A czy bedzie to Orange Drop gdzie placisz straszne frajerskie
za nazwe, czy ceramiczny za 20groszy, to dla dzialanie ukladu nie ma zadnego
znaczenia. Poliestrowe, styrofleksowe kondensatory sa tanie i niezawodne.
pozdr.
OMSON
2015-07-23 13:18:49 UTC
Post by ankan
[...]
Ale na niejednym schemacie widnieje właśnie liniowy do regulacji
tonów... Mam tak w każdym basie i gitarze. Podmienie gdzieś na
logarytmiczny i sprawdzę, czy mi lepiej pasuje (za Twoja radą).
Post by ankan
Kondensator, kolejny blad. 0,47uF kompletnie zamuli brzmienie, nawet na
odkreconej barwie. Prawidlowa wartoscia jest 0.047uF lub innymi slowy po
prostu 47nF.
Tak, tak - moje maja .0047uF - pomyliłem się przy pisaniu.
Post by ankan
[...]
Tutaj bym sie sprzeczał. Nawet na licznych filmikach z YT słychać
różnice - przykładowo:

(i fucktycznie nie jestem pewien, czy Orange Drop mi sie najbardziej
podoba) ;)

Pzdr, OMSON

P.S. Ankanie - jak w tele przerobić układ z równoległego na szeregowy w
pozycji środkowej switcha (chodzi o przełączanie szer/równ jakimś
dotatkowym mini-switchem np). Rozrysowałbyś mi jakiś schemacik? :)