Dwa pytania:
Yogi(n)
2014-12-08 13:46:16 UTC
1. Harley Benton z thomanna - taki mini strat, 3/4 (elektryk) - warto,
czy totalna kicha? Młode brzdąka od czasu do czasu na moim i pomyślałem,
że na gwiazdkę dostanie. Warto, czy pakowac sie np. w arię (droższą o
ok. 150 zeta)? Używek na alllegro brak, ne wiem, czy nikt tego nie
kupuje, czy nikt się nie pozbywa, bo takie fajne. Chodzi o czywiście o
to, czy da się to ustawić i pograć, nie chodzi o profesjonalne wiesło.

2. Efekt bossa (ds-1) - czasem ciężko go włączyć, łapie dopiero po
któryms depnięciu. Podejrzewam wyłącznk, tj. ten plastik na który
naciska pedał - gdzie taki dokupić, no i w cenie, która uczyni zakup
nowego nieopłacalnym. Podpowiecie coś? Jak taki wyłącznik się nazywa, bo
nawet nie wiem czego szukać. Da się toto łatwo wymontować/zamontować?
Lutownica mi nieobca, ale "mechanicznie" nie jestem uzdolniony, musi być
łatwo.
Yogi(n)
marek
2014-12-08 22:35:51 UTC
1. Harley Benton z thomanna - taki mini strat, 3/4 (elektryk) - warto, czy totalna kicha?
Sa bardzo dobre harleye a sa tez kaszanki. Daj linka.
--
pozdro
marek
Yogi(n)
2014-12-08 23:19:11 UTC
Post by marek
1. Harley Benton z thomanna - taki mini strat, 3/4 (elektryk) - warto, czy totalna kicha?
Sa bardzo dobre harleye a sa tez kaszanki. Daj linka.
Myślę o tej:
http://www.thomann.de/pl/harley_benton_st_mini_bk.htm

Alternatywa:
http://www.thomann.de/pl/fender_squire_strat_mini.htm
http://allegro.pl/aria-stg-mini-gitara-elektryczna-3-4-gratisy-i4819566456.html
Yogi(n)
OMSON
2014-12-09 09:30:57 UTC
Post by Yogi(n)
http://www.thomann.de/pl/harley_benton_st_mini_bk.htm
http://www.thomann.de/pl/fender_squire_strat_mini.htm
http://allegro.pl/aria-stg-mini-gitara-elektryczna-3-4-gratisy-i4819566456.html
Bierz Bentona :) Wiadomo, że lipa przynajmniej - i osprzęt (jak dla mnie
przynajmniej) jakoś bardziej zaufanie wzbudza. W Squierze nie podają
materiału body, a Aria ma olchę (in plus) ale w ten jej ruchomy mostek
to nie wierze przy takim budżecie :P I prawdopodobnie Benton będzie miał
najlepiej spasowaną kieszeń gryfu... Jak sie spodoba manualnie, to
zawsze tanio osprzęt Wilkinsona można u Bydlaka dokupić... :D

2014-12-09 09:31:41 UTC
W sensie pickupy!
Yogi(n)
2014-12-09 10:20:44 UTC
Post by OMSON
Post by Yogi(n)
[...]
OK, tak zrobię, zwłaszcza, że cenowo do mnie przemawia.

Tu jeszcze mniejsza gitara tej samej firmy - pewnie i fabryka i osprzęt
ten sam. Coś tam da się pewnie ukręcić, a to wystarczy.

Musze jeszcze się za jakimś sensownym domowym piecykiem rozejrzeć. Może
mały marshall? Tj. nie ten najmniejszy, ale taki 10 calowy, o ile tylko
będzie miał jakieś efekty wbudowane (chorus i reverb wystarczą).
Yogi(n)
Yogi(n)
2014-12-09 10:46:30 UTC
Post by OMSON
Post by Yogi(n)
[...]
Ale na stronie piszą, że poplar, a poplar to topola. ;-) Chyba, że
wiadomo, że to lipa, to jest lipna sprawa.
Yogi(n)
OMSON
2014-12-09 14:50:24 UTC
Post by Yogi(n)
Ale na stronie piszą, że poplar, a poplar to topola. ;-) Chyba, że
wiadomo, że to lipa, to jest lipna sprawa.
Nie, luz - pomyliłem poplar z basswood ;) Pierwsze wersje (nie te SUB
Sterling by MM obecne) SUB Musicmana tez były z topoli, wiec nie ma lipy ;)

Pzdr, OMSON
Yogi(n)
2014-12-09 19:34:25 UTC
Post by OMSON
Post by Yogi(n)
[...]
OK, będzie zatem H.B., zobaczymy co to warte. Poszperałem po necie, to
generalnie H.B. (inne modele) chwalą, może nikt peanów nie wypisuje, ale
też wśród budżetowych nie stoją tak źle. Ten konkretny model jest
dostępny od maja, ma jedną opinię na stronie thomanna i cztery gwiazdki
na pięć. Treść opinii: "quality of this guitar is amazing for the price
,it arrived well set up with a nice low action and thomann is very easy
to play i love it." - czyli zachęcająca. Zaryzykuję i spróbuję. Jak sie
zarazi, to coś używanego i większego, może pacyfikę albo washburna za
jakiś czas (4/4). A jak się bardzo zarazi, to ibaneza a może i jacksona
(przy okazji stary pobrzdąka) ;-)
Yogi(n)
ankan
2014-12-09 17:18:33 UTC
"Yogi(n)" wrote in message news:5486d309$0$24764$***@news.neostrada.pl...

Ale na stronie piszą, że poplar, a poplar to topola. ;-) Chyba, że
wiadomo, że to lipa, to jest lipna sprawa.

A dlaczego twierdzisz ze lipa jest lipna?
Dziesiatki tysiecy Ibanezow Roadstarow wykonanych w latach, w Japonii 80
byly wykonane z lipy
i nigdy nie spotkalem sie z opinia, ze cos nie tak z tymi wioslami. A jest
wrecz przeciwnie a kazdy kto mial do czynienia z nimi ma o tych gitarach
dobre lub bardzo zdanie. Poczytaj zreszta opinie na Harmony Central lub
amerykanskich forach muzycznych.
pozdr.
Yogi(n)
2014-12-09 18:46:05 UTC
Post by Yogi(n)
[...]
Nie, chodziło mi o to, że założyłem, że byc może źle zrozumiałem OMSONA,
to jest że nie chodzi o rodzaj drewna tylko o lipną gitarę (nie lipową).
Gra słów po prostu.
Yogi(n)
Archidamos
2014-12-09 12:56:24 UTC
Post by marek
Sa bardzo dobre harleye
Hehehehehehehehehehehe

Pozdrawiam
Archidamos
Yogi(n)
2014-12-09 21:29:32 UTC
U?ytkownik "Archidamos" <***@gmail.com> napisa? w wiadomo?ci news:40f697ea-2f29-4b01-8bdf-***@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 8 grudnia 2014 23:35:53 UTC+1 użytkownik marek
Post by Archidamos
Post by marek
Sa bardzo dobre harleye
Hehehehehehehehehehehe
Być może się śmiejesz całkiem słusznie, nie wiem - dlatego pytam. Ale
nie chodzi w tym wypadku o instrument wybitny, przyzwoity czy nawet
dobry. Raczej o taki, który nie zrazi do przyszłego grania. Kupiłbym
używkę za to lepszej firmy, ale brak takich na allegro, a konta na ebayu
sie nie dorobiłem. Dlatego nowe (zwłaszcza, że to prezent) - byle nie
totalna paść, która np. rozklei się za pół roku, albo będzie się
rozstrajać co kwadrans. Jeżeli toto będzie przyzwoite "mechanicznie" i
nie znudzi się latorośli, to zrobimy jakiś upgrade (pewnie głównie
elektroniczny).
Yogi(n)
Archidamos
2014-12-10 08:55:47 UTC
Post by Yogi(n)
Być może się śmiejesz całkiem słusznie, nie wiem - dlatego pytam. Ale
Yogi, jest takie stare i madre powiedzenie: "Nie stac mnie na kupowanie badziewia."
Nie ma bata, zeby wioslo robione przez nie majacych o tym pojecia ludzi, do tego z najtanszych mozliwych materialow nadawalo sie do grania.
A co najwazniejsze, w zyciu tego nie sprzedasz, wiec po prostu wyrzucisz pieniadze w bloto.
Lepiej kupic poobijana ale sprawna uzywke jakiejs firmy z tradycjami, a gdy dozbierasz, sprzedac z niewielka strata i kupic cos lepszego.
A najlepiej isc z kims, kto sie zna, i wybrac cos z wiekszej grupy instrumentow.
Pytania na grupe typu co sadzicie o tej czy tamtej gitarze nie maja wiekszego sensu, bo to jest mniej wiecej jak ocenianie smaku zupy, ktorej sie nie jadlo.
Ogolnie mozna napisac to, co kazdy wie. Ze sa firmy uznane i firmy krzaki.

Pozdrawiam
Archidamos
OMSON
2014-12-10 11:25:57 UTC
Post by Archidamos
Ogolnie mozna napisac to, co kazdy wie. Ze sa firmy uznane i firmy krzaki.
Ja mam precla Harley Bentona. Moge napisać tyle, że w przypadku tej
firmy, aż tak nie wieszałbym psów. Zainwestowałem w niego dlatego, że
drewno brzmiało bardzo dobrze, na tle Squierów i niektórych wspólcześnie
produkowanych Fenderów. Dokładnie tego:

http://www.talkbass.com/threads/show-us-your-3-pickup-basses.941507/page-50#post-16560499

Znam kilka osób, które zrobiły podobnie myki, a mają cały czas styczność
z instrumentami za kilka klocków... Przypadek? ;)

2014-12-10 11:28:33 UTC
A druga sprawa - dla mnie koszt tej małej gitary Yogina, to jeden kpl,
porządniejszych strun do basu... :)

Ergo - debata z dupy :P

Pzr, OMSON
Archidamos
2014-12-10 11:48:10 UTC
Post by OMSON
Ja mam precla Harley Bentona. Moge napisać tyle, że w przypadku tej
firmy, aż tak nie wieszałbym psów. Zainwestowałem w niego dlatego, że
Omsonie, ja nie zamierzam Twojej gitary oceniac, bo przeciez w reku jej nie miałem ;)
Prosta logika mowi mi, ze jezeli cos kosztuje np. 99 Euro i sklada sie z dechy, gryfu, progow, pickupow, mostka, kluczy, strun, potow, przełączników, gniazda itd. a nawet czasem ma binding, to nie moze byc to wyrob nadajacy sie do grania. Moze do cwiczen, jezeli komus nie przeszkadza cwiczenie na slabym instrumencie. Mi akurat przeszkadza, bo zadna frajda grac na czyms, co nie gada jak trzeba.
Wiem z doswiadczenia, ze dobry i brzmiacy sprzet sprzyja rozwojowi, zas popierdziawka odwrotnie, tylko zniecheca.

Pozdrawiam
Archidamos
OMSON
2014-12-10 13:28:30 UTC
Post by Archidamos
[...]
A to powiem Ci Archi, że wziąłem ten bas:
http://www.thomann.de/pl/harley_benton_hot_rod_5_bass.htm

...dobrze grał od rozpakowania, na stockowych częściach. Równo, z duża
ilością alikwotów (czego czasem brakuje współczesnym produktom Fendera)
;) Nie ma wilków, za 12-progiem odzywa sie lepiej niż akceptowalnie. i
bardzo melodyjnie.
Najbardziej zaskoczyła mnie dźwięczność struny B! W niejednej 5-10x
droższej piątce słyszałem, jak sporo odstawała od reszty strun, czy to
pod względem składowych harmonicznych, czy dynamicznie (nawet w
produktach made in USA). I nie chodzi o dobór strun, bo to sie czasem
utrzymuje, mimo wymiany setu na inne/lepsze.

Bas został. Pozmieniałem tylko kilka spraw, które nie zgadzały sie z
moja estetyką, a nie dlatego, że grał kiepsko ;)

Pzdr, OMSON
Archidamos
2014-12-10 14:53:52 UTC
Post by OMSON
http://www.thomann.de/pl/harley_benton_hot_rod_5_bass.htm
Nie wykluczam, ze masz farta i jakis egzemplarz gra powiedzmy sobie znosnie.
Ale pytanie, ile ten stan potrwa? Za jaki czas progi beda do wyrzucenia, klucze zaczna puszczac, mostek wydawac dziwne odglosy a gryf zacznie przypominac ksztaltem luk angielski ?
Nie mowiac o pickupach, ktore pewnie sa o dupe potluc.
No i wreszcie, komu to odsprzedasz, gdy sie znudzi albo zapragniesz zniemic sound?
Chyba na opal pojdzie ;)
Generalnie zawsze odradzam ludziom takie ryzyko, ale bogatemu kto zabroni? Mnie na takie cos nie stac, wiec kupuje wylacznie markowe rzeczy, robiac wyjatek dla starych japonskich gitar, ale tylko osobiscie sprawdzonych, bo tam tez badziewia nie brakowalo..

Pozdrawiam
Archidamos
OMSON
2014-12-10 20:31:05 UTC
Post by Archidamos
Nie wykluczam, ze masz farta
To nie fart :) Dokładnie wiedziałem, który model jest wart uwagi ;)

Pzdr, OMSON
marek
2014-12-11 19:11:45 UTC
Post by Archidamos
Post by OMSON
[...]
Nie jest dobre. Dlaczego? Bo nie moze byc dobre. Super logika. Typowa
mitomania. Jak bys bez uprzedzien wzial takiego Batona do reki to jestem
pewien, ze bys sie pozytywnie zdziwil. Niedawno kumpel kupil sobie squiera
za 99 Euro (jako kontroler do Rock Smith). Przyniosl go do pracy i moj
gitarniak oraz ja sobie dokladnie obcykalismy. Miazga! Nie mozna sie po
prostu do niczego przyczepic. Ale w swiecie mitow sie wygodniej zyje niz w
rzeczywistosc.
--
pozdro
marek
Archidamos
2014-12-11 21:50:03 UTC
Post by marek
[...]
A moj wujek pod Sosnowcem straca chooyem odrzutowce.
Tak sobie mozemy pisac do rana, bo nie ma mozliwosci, zebym wzial to badziewie do reki i jak krowie na rowie pokazal Ci, ze jest beznadziejne, w porownaniu z firmowa gitara.
W swiecie mitow zyjesz sam, wierzac, ze ludzie biznesu doplacaja do gitar, zebys Ty byl szczesliwy :P

Pozdrawiam
Archidamos
bans
2014-12-12 09:11:00 UTC
Post by Archidamos
[...]
Niby idziecie na ostro, ale tak naprawdę to jak ognia unikacie
wzajemnego stwierdzenia o sobie: "nie potrafisz rozpoznać dobrego
brzmienia" oraz "udajesz zawodowca" i próbujecie maskować to
pseudomerytoryczną rozmową o jakości gitary,
bans
Archidamos
2014-12-12 15:29:25 UTC
Post by bans
[...]
U Bansa jak zwykle wysoki brak formy :)
Nie na temat, personalnie i z dupy.
Zeby jeszcze chlop grac umial.. :D

Pozdrawiam
Archidamos
jG
2014-12-09 14:05:34 UTC
Post by Yogi(n)
[...]
otworz efekt, odlutuj wlacznik, wyjmij (jest na zatrzaskach
rozbierz (delikatnie da sie go otworzyc, nadmiar sily uszkadza zapinke) i wyczysc/nasmaruj
zloz do kupy i graj
Yogi(n)
2014-12-09 19:11:21 UTC
Post by jG
Post by Yogi(n)
[...]
Zrobiłem jak piszesz, tj, odkręciłem pedał, bez rozkręcania całości,
wyjąłem delikatnie przycisk (bez lutowania), rozchyliłem zaciski i
rozebrałem. Przeczyściłem, obejrzałem blaszki (jak nowe) i złożyłem.
Niczego nie urwałem, sprężynki nie zgubiłem. Do czyszczenia użyłem IPA.
Ale nie pomogło, to jest działa tak jak działał. On się co trzecie (lub
rzadziej) depnięcie włącza/ wyłącza, Czasem po czwartym, czasem po
siódmym depnięciu. Myślę, że potrzebuje wymiany. W innych efektach (też
bossa) nie ma tego problemu, wszystko za pierwszym razem działa. Nie
depczę całym ciężarem, więc raczej nie uległ mechanicznemu uszkodzeniu,
zresztą jest chyba najrzadziej używany.
Yogi(n)
jG
2014-12-10 10:46:32 UTC
Post by Yogi(n)
Post by jG
[...]
a sprawdzales miernikiem przed zamontowaniem czy czyszczenie przynioslo skutek?
skad jestes?
Archidamos
2014-12-10 18:38:29 UTC
Post by Yogi(n)
1. Harley Benton z thomanna - taki mini strat, 3/4 (elektryk) - warto,
Swiezy post z fejsbukowej grupy gitarzysci.

Fajny termin poznalem. GSO - Guitar shaped object :)

Pozdrawiam
Archidamos
OMSON
2014-12-10 20:38:17 UTC
Post by Archidamos
Post by Yogi(n)
1. Harley Benton z thomanna - taki mini strat, 3/4 (elektryk) - warto,
Swiezy post z fejsbukowej grupy gitarzysci.
http://youtu.be/wAr-DGJ7TLg
Fajny termin poznalem. GSO - Guitar shaped object :)
To z Twojego linku, to rzeczywiście jakaś kopa! :)

Mini strat typowany przez Yogina brzmi tak:

http://youtu.be/BYOe4JVNmx0

I nie jest to sklejka.

Pzdr, OMSON
Archidamos
2014-12-10 20:49:04 UTC
Post by Yogi(n)
http://youtu.be/BYOe4JVNmx0
Ten sound nie ma nic wspolnego ze Stratem.
Raczej takie druciane nie wiadomo co.
Zeby cos wiecej powiedziec, musialbym to wziac do reki, ale chyba sie brzydze ;)

Pozdrawiam
Archidamos
OMSON
2014-12-10 21:11:05 UTC
Post by Archidamos
Zeby cos wiecej powiedziec, musialbym to wziac do reki, ale chyba sie brzydze ;)
Hehehe - Ty Archi lepiej uważaj, bo od samego patrzenia wysypki
dostaniesz! :D :D :D

Pzdr, OMSON
jG
2014-12-11 09:04:27 UTC
zawsze jest jeszcze lidl
http://www.sadistic.pl/wioslo-z-lidla-vt326978.htm
OMSON
2014-12-11 10:50:19 UTC
Post by jG
zawsze jest jeszcze lidl
http://www.sadistic.pl/wioslo-z-lidla-vt326978.htm
"Nie ma pojecia o grze i to jest caly zestaw z lidla, na dodatek
niszczenie Bogu ducha winnego sprzetu ktory na prawde moglby posluzyc do
gry jakiemus mlodemu gitarzyscie badz poczatkujacemu ktory nigdy nie
trzymal w rece gitary. Moze i jest to najnizsza polka ale i na takich da
sie zaczac jezeli ktos ma motywacje i checi. Material do dupy tak samo
jak ten pedofil niszczyciel z filmu. Bez Pozdro"

;)

2014-12-12 09:33:44 UTC
Post by Yogi(n)
nawet nie wiem czego szukać. Da się toto łatwo wymontować/zamontować?
Lutownica mi nieobca, ale "mechanicznie" nie jestem uzdolniony, musi być
łatwo.
Podpytałem znajomego elektronika i twierdzi, że w tych tanich efektach
Beta Aivin są bardzo podobne microswitche, jak u BOSS-a:

http://allegro.pl/efekt-gitarowy-basowy-bass-limiter-kabel-i4807391815.html

Czasem można jakiś używany za małe pieniądze kupić (i wlutować z niego
microswitch). Wiem, że nie do końca Ci o to chodziło, ale zawsze jakiś
trop jest...

2015-01-07 08:02:15 UTC
http://www.ebay.co.uk/itm/Boss-Guitar-Effects-Pedal-Replacement-Momentary-On-Off-Switch-/301283265183?pt=Guitar_Accessories&hash=item4625e1ca9f