nuty i akordy
Jakub Rakus
2016-05-20 17:55:26 UTC
Witajcie,

Proszę o wyrozumiałość, ale jestem całkiem początkujący i słabo to
jeszcze ogarniam. Wpadł mi w rączki songbook Within Temptation z płyty
Hydra i nie mogę skumać połączonego zapisu nut z akordami. Tutaj
przykład: http://postimg.org/image/dsohf02jd/
Które z pięciolinii odpowiada gitarze? Myślałem, że dwie "dolne"
połączone klamrą są dla klawiszy, a "górna" jest dla gitary, ale to się
nijak ma do podanych nad każdym taktem akordów, ani do tego co
faktycznie słychać na początku "Let us burn". Ktoś może mi to szybko
objaśnić?
Jakub Rakus
Przemysław Dębski
2016-05-20 18:51:37 UTC
Post by Jakub Rakus
[...]
Dwie dolne to klawisze, górna to wokal. Podane akordy, to takie które
będą pasować w danym momencie - na zasadzie śpiewnika harcerskiego. Tak
mje sie zdaje bo kawałka nie słyszałem nigdy na oczy.
Jakub Rakus
2016-05-20 19:42:42 UTC
Post by Przemysław Dębski
Dwie dolne to klawisze, górna to wokal. Podane akordy, to takie które
będą pasować w danym momencie - na zasadzie śpiewnika harcerskiego. Tak
mje sie zdaje bo kawałka nie słyszałem nigdy na oczy.
Jeśli górna to wokal, to może dwie dolne to gitary (prowadząca i
basowa)? Bo na początku piosenki jest sama gitara prowadząca:

Jakub Rakus
Przemysław Dębski
2016-05-20 20:17:58 UTC
Post by Jakub Rakus
Post by Przemysław Dębski
[...]
http://youtu.be/1kYN1qn_W3I
Dolne połączone są akoladą co raczej wskazuje że to klawisze jednak.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Akolada_%28muzyka%29
Fëanor Aicanáro
2016-05-21 07:52:57 UTC
Post by Przemysław Dębski
Post by Jakub Rakus
Post by Przemysław Dębski
[...]
-----------------------------------
Tak, to po prostu transkrypcja na piano i śpiew.

3ss
Czarek Grądys
2016-05-21 14:28:43 UTC
Post by Fëanor Aicanáro
Tak, to po prostu transkrypcja na piano i śpiew.
3ss
Mnie też te 2 dolne pięciolinie na typowe nuty fortepianowe wyglądają,
tym bardziej, że z prawej strony u góry są 3 linijki tekstu i ta
trzecia o ile widać zaczyna się od słowa 'piano'
--
Cezary Grądys
***@wa.onet.pl